آرامش به بازار برنج بازخواهد گشت

    کد خبر :903090

مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی آمل اعلام کرد: التهاب بازار برنج به زودی فروکش خواهد کرد، توصیه من به مردم این است برنج کهنه انبارها را نخرند زیرا برنج سال جدید با قیمت های مناسب تری وارد بازار خواهد شد.

دلیل اصلی صحبت های این مسئول انبار کردن برنج از سوی محتکران بود که در روزهای اخیر، قیمت ها را بی دلیل افزایش دادند در صورت کاهش تقاضای مردم، قیمت ها کاهش خواهد یافت و محتکران و سودجویان نیز به هدف خود نخواهند رسید.

گزارشهای میدانی نشان می دهد قیمت برنج طارم در بازار کیلویی ۸۴ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود این در شرایطی است که این برنج ها به قیمت کیلویی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده است، یعنی هر کیلو برنج نزدیک ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان حباب قیمت دارد.

شب گذشته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای وزارت جهاد کشاورزی ضمن اینکه دلیل افزایش قیمت برنج را احتکار برخی سودجویان عنوان کرده بود از طرحی خبر داد که تا یک هفته آینده می‌تواند قیمت‌ها را در بازار به قیمت قبلی برگرداند.

در این طرح «تا پایان ماه مبارک رمضان تمام واحدهای بازرسی و نظارت سراسر کشور مکلف شدند در صورتی که بازرسان با محتکران و گرانفروشان مواجه شوند، علاوه بر برخورد جدی با آن‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور رای معرفی شوند.

 مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی آمل همچنین تاکید کرد: برنج در انبارها فراوان است و برنج تنظیم بازاری نیز تحویل مراکز توزیع شده است و هیچ مشکلی از لحاظ تامین وجود ندارد و التهاب قیمت ها به زودی فروکش می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید