آدم‌ ربایی ساختگی برای اخاذی از پدر

  • حوادث
  • شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۴۶
    کد خبر :906780
آدم‌ ربایی ساختگی برای اخاذی از پدر

اوایل اردیبهشت امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از ربوده‌شدن پسرش از سوی آدم‌ربایان خبر داد.

پس از طرح این شکایت، پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال و ماموران با تحقیق از خانواده او متوجه شدند آنها وقتی با تهدیدهای آدم‌رباها مبنی برکشتن پسر جوان‌شان رو‌به‌رو شدند، ۵۰ میلیون تومان پرداختند اما گروگان آزاد نشده است.

سه روز بعد از این شکایت، شاکی و پسر نجات یافته‌اش به پلیس آگاهی آمدند. ماموران از پسر ربوده شده تحقیق کردند اما به‌نظر می‌رسید آدم‌ ربایی ساختگی باشد. در ادامه او به ماجرای آدم‌ ربایی ساختگی اعتراف کرد و گفت: از طریق یکی از دوستانم می‌خواستم در شرکت هرمی سرمایه‌گذاری کنم که خانواده‌ام پولی نپرداختند، به همین دليل تصمیم به خودربایی و اخاذی از آنها گرفتم. به سه نفر از اعضای همان شرکت هرمی گفتم از من فیلم پنج دقیقه‌ای بگیرند و به دروغ کتکم بزنند تا به‌نظر برسد ربوده شده‌ام و در حال شکنجه شدن هستم.

وی افزود: برای واقعی جلوه دادن ماجرا، رنگ قرمز را روی بدنم ريختند تا نشان دهند دچار خونریزی شده‌ام و جانم در خطر است. بعد از ارسال این فیلم پنج دقیقه‌ای برای خانواده‌ام، آنها از ترس این‌که کشته نشوم، پول را به حساب همدستانم واریز کردند. من هم سهم‌شان را دادم و قرار شد بقیه را در شرکت هرمی سرمایه‌گذاری کنم. بعد از آن فهمیدمخانواده‌ام ماجرا را به پلیس خبر داده‌اند و هر لحظه ممکن است لو بروم. به همین دلیل به خانه بازگشتم.

با اعتراف او، همدستانش هم چند روز پیش بازداشت شدند و در مواجهه با مرد جوان گفتند با دستور او ماجرای آدم‌ ربایی ساختگی را اجرا کرده‌اند.

محمد‌امین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تايید این خبر گفت: برای متهمان به اتهام آدم‌ ربایی ساختگی و اخاذی، قرار قانونی صادر و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

 روزنامه جام جم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید