آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

    کد خبر :675253

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت مدارس در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به تحقیقات میدانی ۵۶ مدرسه داریم که قبلا هم در نوبت تخریب و بازسازی بودند و اکنون باید این کار سریعتر انجام شود.

حمیدرضا رخشانی افزود: این مدارس به لحاظ سنی، قدمت بالایی دارند و باید تخریب شوند. هرچند سیل مزید بر علت شده و باعث شده برای تخریب و نوسازی آماده شوند.

 

رخشانی با بیان اینکه برای ساختن ۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس به ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: همچنین ۲۸۵ مدرسه داریم که به تعمیرات جزئی با ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

وی ادامه داد: با توجه به سیلی که آمده و وارد کلاس و قسمت های اداری شده، بخشی از میز و صندلی و وسایل و ملزومات اداری خراب شدند و خساراتی به مجموعه این ۱۰ شهرستان وارد شده است. باید وزارت آموزش و پرورش تشکر کنیم. ۲۰ کامیون تجهیزات با ارزش ۳ میلیارد تومان ارسال کرده‌اند که از کامیونها از دیشب حرکت کرده و ملزومات به زودی به دست همکاران می رسد.

 

به گزارش ایسنا ،وی با بیان اینکه در مجموع۵۰ میلیارد تومان برای ساخت فضا و تامین تجهیزات نیاز است گفت: جامعه خیرین استانی و کشوری پای کار هستند و همراهی می‌کنند. یک تیم از خیرین وارد شده و تیم دیگر امروز وارد استان می‌شوند. اینها ۳۰ درصد این هزینه را تامین می‌کنند و مابقی را از دولت انتظار داریم کمک کند که یقینا دولت با توجه به شرایط و بحران ایجاد شده همراهی خواهد کرد. از آن سو وقتی خیرین ۳۰ درصد تعهد می‌دهند دولت هم متعهد تامین اعتبار مابقی می‌شود.

رخشانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه ساخت مدارس سه کلاسه تا مهر تمام می‌شود گفت: اما تکمیل مدارس ۱۲ و ۱۸ کلاسه به بازه زمانی ۱۲ و ۱۸ ماهه یا بیشتر نیاز دارد.استان شرایط خاصی دارد و جزو رتبه‌های آخر از حیث فضای آموزشی است و توجه خاصی خواهد شد.

به گفته وی ۵۰ کانکس بارگیری شده و به سمت استان می‌آید تا مدارسی که بحرانی اند در کانکس‌ها ادامه فعالیت بدهند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید