آخرین وضعیت “اردوگاه باهنر ” آموزش و پرورش

    کد خبر :455254

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت قرارداد اجاره به شرط تملیک اردوگاه باهنر را تشریح کرد و گفت که در حال حاضر مشکلی در بازپرداخت سررسید اوراق مربوطه وجود ندارد.

چهار ماه قبل اخبار مربوط به واگذاری و فروش اردوگاه دانش آموزی باهنر در سال 95 از سوی وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده مجلس شورای اسلامی علنی شد؛ ماجرا از این قرار بود که آموزش و پرورش به علت نیاز مبرم به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تامین پاداش پایان خدمت بازنشستگان، به استناد تبصره ۱۲ قانون بودجه اردوگاه مذکور را به شرکت واسطی فروخت و مجددا در قبال پرداخت ۵۶۰۰ میلیاردتومان به شرکت، آن را به صورت اجاره به شرط تملیک به دست خواهد آورد البته به دست آوردن مجدد اردوگاه، منوط به آن است که اصل پول و سود ۱۶۰۰ میلیاردی آن طی اقساط معین شده به شرکت واسط باز گردانده شود.

انتشار این خبر با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و هرچند همان زمان وزارت آموزش و پرورش ادعای فروش اردوگاه را رد کرد، اما هنوز نگرانی بابت بازپرداخت اقساط وجود دارد.

علی الهیار ترکمن درباره آخرین وضعیت اردوگاه باهنر به ایسنا گفت: دولت بر اساس یک سری شرایط از قرارداد اجاره به شرط تملیک استفاده کرد و بر اساس مصوبه دولت در سال 95 ارواق صکوکی را به آموزش و پرورش برای پرداخت مطالباتش داد.

وی افزود: حال سازمان برنامه و بودجه موظف است در سررسیدهای اوراق، مبالغ را پرداخت کند تا سند اردوگاه به آموزش پرورش برگردد. همانطور که قبلا هم گفته شد ما اجازه فروش ملک دولتی را نداریم و اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر هستیم پرداخت‌ها در زمان سررسید اقساط به سازمان بورس که متولی انجام این کار بوده انجام شود و بتوانیم بموقع سند را پس بگیریم گفت: مبلغ این اوراق صکوک 4000 میلیارد تومان بود که بازپرداخت آن به شرکت واسط باید در مقاطع سه ماهه توسط سازمان برنامه و وزارت اقتصاد صورت گیرد و اکنون مشکلی در این روند وجود ندارد.

الهیار درباره هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی نیز اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک دستگاه مستقل است و خودش این موضوع را دنبال می‌کند. البته شهرداری‌های کلان‌شهرها بویژه تهران کمک‌های خوبی در این زمینه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اعتبار سرویس کودکان استثنایی هر ساله در بودجه آموزش و پرورش پیش بینی می‌شود و خانواده‌ها نباید بابت تامین صددرصدی بودجه مربوط نگرانی داشته باشند. سعی می‌کنیم حداقل مشارکت را برای خانواده‌ها در نظر بگیریم. پکیجی وجود دارد و شهرداری تهران معمولا این هزینه را تامین و سرویس را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد و اگر اعتبار بیشتری نیاز باشد سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌کند. در شهرهای دیگر هم همینطور است و هزینه سرویس ایاب و ذهاب را در شهرهای محروم نیز دولت به صورت کامل می‌پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید