آخرین سفر پسر خردسال با اهدای عضو رقم خورد/ جان دوباره به ۳ بیمار

    کد خبر :617123

کلیه‌ها و کبد پسر بچه سه و نیم ساله به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

مرد به دیوار بیمارستان تکیه داده بود، باید از فرزند خردسالش دل می‌کند، پزشکان مرگ مغزی او را اعلام کرده بودند و باید رضایت می‌داد تا اعضای بدن جگر گوشه‌اش جان دوباره‌ای به چند بیمار نیازمند ببخشد.

تصمیم‌گیری سخت بود اما می‌دانست اگر امروز رضایت ندهد فردا پیشمان می‌شود، در نهایت با رضایت مرد و زن جوان، اعضای بدن فرزندشان به سه بیمار نیازمند جان دوباره‍ای بخشید.

آخرین روزهای شهریور ماه امسال بود که ابوالفضل روزبهانی به همراه پدر و مادرش قصد کرد از بروجرد به نهاوند و خانه پدربزرگش برود، از اینکه قرار بود به خانه پدربزرگش برود، قند در دلش آب شده بود اما خوشحالی‌اش زیاد دوامی نداشت، چند ساعت بعد وقتی در خانه پدربزرگش برای خواب بعدازظهر چشمانش را بست دیگر بیدار نشد.

جابر؛ پدر ابوالفضل این ماجرای تلخ را اینگونه تعریف می‌کند: سرکار بودم که همسرم تماس گرفت و گفت ابوالفضل حالش به هم خورده و او را به بیمارستان علمرداری نهاوند منتقل کردیم، بلافاصله خودم را به نهاوند رساندم، خیلی ترسیده بودم و دعا می‌کردم اتفاقی برای فرزندم رخ نداده باشند.

به گزارش تسنیم ،وی ادامه می‌دهد: در بیمارستان نهاوند هرکاری از دستشان برآمد برای فرزندم انجام دادند اما چون امکانات کافی در آنجا وجود نداشت ابوالفضل را به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردیم، از همان لحظه اول پزشکان گفته بودند که به احتمال زیاد ابوالفضل دچار مرگ مغزی شده اما هنوز امیدوار بودیم اما در بیمارستان بعثت پزشکان آب پاکی را روی دستمان ریختند و گفتند پسرتان به دلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به زنده ماندش نیست.

خداحافظی آخر

وقتی تمام امیدها برای بازگشت ابوالفضل خردسال به زندگی از بین رفت، تیم رضایت‌گیری واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در جلسه‌ای با پدر و مادر پسر خردسال رضایت آنها را برای اهدای اعضای بدن فرزندشان گرفتند.

جابر می‌گوید: وقتی درباره اهدای اعضای بدن ابوالفضل با من صحبت کردند، قلبم شکست، چه آینده‌ای برای پسرم دیده بودم، دوست داشتم مدرسه، دانشگاه رفتنش و او را در لباس دامادی ببنیم اما حالا باید برای همیشه از او جدا می‌‌شدم، با این حال وقتی در جریان ماجرای اهدای عضو قرار گرفتم به خاطر آوردم که مدتی قبل وقتی دو نفر از اقواممان دچار مرگ مغزی شدند و خانواده‌هایشان برای اهدای اعضای بدن آنها رضایت ندادند بعداً چه قدر پیشمان شدند، نمی‌خواستم حس پیشمانی بر داغ مرگ فرزندم اضافه شود به همین خاطر با همسرم صحبت کردم و رضایت او را هم گرفتم.

به این ترتیب با اعلام رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، عملیات انتقال او از همدان به تهران کلید خورد.

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می‌گوید: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی از همدان به بیمارستان سینای تهران، چند تیم تخصصی عمل انتقال اعضای پیوندی را آغاز کرده و موفق شدند دو کلیه و کبد بیمار را به سه بیمار نیازمند پیوند بزنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید