آتش سوزی یک لپ تاپ مک بوک پرو اپل

    کد خبر :868198

به تازگی یک لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 2015 به علت سوختن خود به خود باتری آتش گرفته و جان کاربر خود را به خطر انداخته است؛ خطری که باعث ایجاد جراحات جزئی شد اما ممکن بود جان وی را بگیرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ در ابتدا باید گفت این لپ‌تاپ همان مدلی بود که همراه داشتن آن در برخی از خطوط هوایی ممنوع شد، چرا که باتری آن یک خطر احتمالی آتش‌سوزی در نظر گرفته می‌شد. حالا اما کاربری به نام u/Squeezieful  در ردیت جزئیات این رویداد را در صفحه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است.او تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پس از اینکه سعی کرده لپ‌تاپ در حال سوختن را از زیر تخت خارج کند، دست‌هایش با سوختگی‌های جزئی مواجه شده است. در حالی که این صدمات تنها به جراحات جزئی ختم شده اما آسیب احتمالی می‌توانست بسیار بزرگ باشد.

به گفته کاربر مورد بحث، مک بوک پرو او در حالت Sleep و زیر تخت قرار گرفته بود و حتی در حال شارژ هم نبود. اما پس از مدتی، دود ناشی از ذوب شدن بدنه پلاستیکی لپ‌تاپ و احتمالاً به دلیل سوختن باتری لیتیوم یونی، صاحب آن را از خواب بیدار کرد.

این باعث شد که او لپ‌تاپ را از زیر تخت بیرون بیاورد که حتی باعث سوختن فرش صاحبش هم شد. این کاربر Reddit را می‌توان خوش شانس دانست که متوجه دود ناشی از سوختن شده است. اما گفتنی است که دود سمی و آتش زیر تخت می‌توانست حتی کشنده باشد!

در سال 2015، اپل یک فراخوان بزرگ برای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 15 اینچی خود که بین سپتامبر 2015 تا فوریه 2016 فروخته شده بودند، صادر کرده بود. این فراخوان زمانی آغاز شد که تعدادی از لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو با حوادثی مانند باد کردن باتری و انفجار مواجه شدند.

این مسئله حتی باعث آسیب به اموال کاربران شد و مدل مذکور را به عنوان یک خطر بالقوه آتش سوزی نشان داد. این یعنی، حادثه‌ای که اخیراً رخ داد نیز احتمالاً به دلیل مالکیت این نسخه معیوب از مک بوک پرو توسط کاربر بوده است.

اما در حالی که ممکن است اپل به راحتی بگوید که مالک باید قبلاً آن را مرجوع می‌کرده، کاربر Reddit اظهار داشت که لپ‌تاپ او از قبل برای این مشکل سرویس شده و شماره مدل آن را پیش‌تر در فرم فراخوان مشکل باتری اپل ارسال کرده است. حال باید دید که اپل چه واکنشی به این موضوع خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید