آبرامز: دولت ترامپ هیچ قصدی برای ایجاد درگیری در خاورمیانه ندارد

    کد خبر :763164

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه ترامپ هیچ قصدی برای ایجاد درگیری و تنش جدید در خاورمیانه ندارد، تهدیداتی را علیه کشورمان مطرح کرد.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت وگو با العربیه مدعی شد: دونالد ترامپ قصد ندارد که درگیری جدیدی در منطقه ایجاد کند و او اخیرا خارج کردن برخی نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان را اعلام کرد اما ما به خوبی می دانیم که ایران فعالیت های خطرناکی در منطقه دارد و این امر را به وضوح در عراق دیدیم. فکر کنم که این مساله برای همگان روشن باشد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: آمریکا به هرگونه تعرضی که ایران و یا شبه نظامیان آن علیه شهروندان آمریکایی انجام می دهند، پاسخ محکمی خواهد داد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود مدعی شد: تهران خودش تصمیم گرفت که هرج و مرج و تروریسم را در منطقه رواج دهد و روابط محکمی با القاعده دارد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران می خواهد از نابودی القاعده در منطقه جلوگیری کند زیرا خواهان هجوم به کشورها و اشخاصی است که القاعده پیش از این آن ها را هدف قرار داده بود!

به گزارش ایسنا، این ادعا درحالی است که بنا به اذعان کارشناسان، آمریکا حامی اول تروریسم در جهان بوده و خود آمریکایی ها هستند که گروهک های تروریستی را به وجود آوردند تا با استفاده از آن ها اهداف خود را محقق کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف تروریسم بوده و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید