روابط فرهنگی، روابط سیاسی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

    کد خبر :72314

دو گروه موسیقی در خانه سفیر اندونزی، در راستای تعاملات فرهنگی به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها، پیرو ملاقات اوکتاوینو علیمودین – سفیر اندونزی – و رضا سیدان – – سیدان در راستای تعاملات فرهنگی بین دو کشور، پیشنهاد اجرای موسیقی گروه اندونزیایی و گروه سنتی ایرانی را مطرح کرد که با استقبال سفیر اندونزی مواجه شد.

طی برنامه‌ریزی‌های مشترک با همکاری شبکه انجمن‌های دوستی، سفارت اندونزی و انجمن دوستی ایران و اندونزی این برنامه ١٢ مرداد در رزیدانس سفیر اندونزی با حضور رؤسای انجمن‌های دوستی کشورها، هنرمندان، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفیر اندونزی و همسرش، اعضای سفارت و اندونزی‌های مقیم ایران برگزار شد.

سیدان – نایب رئیس شبکه انجمن‌های دوستی – در این مراسم گفت: امروز اینجا جمع شدیم که از اجرای برنامه‌ دو گروه موسیقی لذت ببریم.

او ادامه داد: روابط فرهنگی از مهم‌ترین، عمیق‌ترین و استراتژیک‌ترین روابط بشری است. این روابط فرهنگی در روابط اجتماعی دولت‌ها و ملت‌ها هم تاثیرگذار بوده و حتی روابط سیاسی و اقتصادی کشورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: حوزه فعالیت‌های شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها در حوزه اندیشه دیپلماسی است. این‌گونه روابط فرهنگی پل ارتباطی ملت‌ها محسوب می‌شود و ما از طریق این‌گونه برنامه‌های هنری، شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به آداب و فرهنگ یکدیگر پیدا می‌کنیم.

اوکتاوینو علیمودین – سفیر اندونزی مقیم ایران – نیز در این مراسم گفت: روابط فرهنگی بسیار مهم است و باعث ارتقای روابط کشورها در زمینه‌های دیگر هم خواهد شد.

او اضافه کرد: درست است که فاصله جغرافیایی کشورهای ما، کیلومترهاست، اما ایران و اندونزی اشتراکاتی دارند که باعث می‌شود به هم نزدیک‌تر شویم. امیدوارم با برنامه‌هایی اینچنینی، ارتباطات فرهنگی بین کشورها بیشتر شود.

در این مراسم، دو گروه موسیقی سنتی نواگردان و گروه موسیقی اندونزیایی به اجرای موسیقی پرداختند و از محسن محمدی – سرپرست گروه نواگردان – تقدیر شد و در پایان نیز به رسم یادبود، از طرف سفیر اندونزی هدیه‌ای به شبکه انجمن‌های دوستی اعطا شد.

همچنین مجتبی حمیدی – نماینده شبکه انجمن‌های دوستی کاشان – هدیه‌ای از طرف مردم کاشان به سفیر اندونزی تقدیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید