تراشه رایانه ای چینی برای پیشرفت هوش مصنوعی

    کد خبر :585142

گروهی از محققان چینی تراشه جدیدی را ابداع کرده اند که با نصب آن بر روی رایانه ها می توان سرعت رشد و پیشرفت فناوری هوش مصنوعی را افزایش داد. پژوهشگران دانشگاه Tsinghua در چین، می گویند این تراشه جدید یک تراشه هیبریدی بوده و دارای معماری و طراحی خاصی است که تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را تسهیل می کند.

تراشه یادشده دارای قدرت پردازش عصبی توصیف شده و این بدان معناست که می توان از این تراشه برای طراحی محصولاتی استفاده کرد که از توان تفکر مشابه با انسان برخوردار باشند.

این تراشه در زمان دریافت داده ها قادر به اجرای الگوریتم های مختلف خودآموزی و ارتقای توان درک و پردازش است و از دو الگوی مختلف موازی بدین منظور استفاده می کند.

تراشه یادشده که Tianjic نام گرفته، دارای هسته های متعددی به منظور پردازش اطلاعات مختلف به صورت موازی است و هر یک از این هسته ها می توانند داده های عصبی خاصی را بازتولید کنند که به ابداع الگوهای هوش مصنوعی جدید منجر می شود.

محققان با اتصال نمونه اولیه این تراشه به یک دوچرخه به آن امکان دادند تا بدون نیاز به دخالت انسان به طور خودکار خود را کنترل کرده و مسیری را طی کند. بنابراین از این تراشه می توان در آینده برای هوشمندسازی طیف گسترده ای از محصولات استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید