سهام آسیایی درجازد

    کد خبر :543429

تداوم نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری چین و آمریکا و ناآرامی‌های خاورمیانه موجب شد سهام آسیایی نتوانند حرکت مثبتی انجام دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی که آسودگی خاطر از مجوز موقت آمریکا برای هوآوی نتوانست نگرانی‌ها از تشدید تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان را کاهش دهد، سهام آسیایی نتوانستند حرکت مثبتی انجام دهند.

در بازارهای اروپایی هم که معاملات آنها از لحظاتی قبل آغاز شده است، شاخص پن‌یوروپین استاکس ۵۰ تنها ۰.۰۳ درصد بالا آمد، داکس آلمان و کاک فرانسه بدون تغییر ماند، درحالی که فوتسی انگلیس ۰.۲۵ درصد رشد کرد.

بازارهای چین که چند روز گذشته را با نوسانات شدید همراه بودند، امروز تا ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران، با برخورد محتاطانه سرمایه‌گذاران افت کردند و کامپوزیت شانگهای ۰.۷۳ درصد پایین آمد.

هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۰۸ درصد رشد کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، در معاملات امروز، پس از اینکه بارها وارد محدوده مثبت و منفی شد، ۰.۱ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۰۵ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۹ درصد رشد کردند.

ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۰.۱۵ درصد بالاتر بسته شد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت سرمایه‌گذاری سومیتومو میتسویی، می‌گوید: هنوز برخی سرمایه‌گذاران امیدوارند چین و آمریکا در اجلاس پیش‌روی جی ۲۰ بتوانند به توافق دست پیدا کنند.

او ادامه داد: اما به نظر می‌رسد تنش‌های تجاری کنونی تداوم داشته باشد و تأثیر منفی احتمالی آن بر سایر اقتصادها، به نگرانی جدی‌ای تبدیل شده است.

رهبران جی ۲۰ قرار است برای اجلاس جدید این گروه، در اواخر ماه ژوئن در ژاپن گرد هم جمع شوند.

وزارت تجارت آمریکا طی مجوزی موقت، به هواوی چین اجازه داد تا ۱۹ آگوست قطعات آمریکایی خریداری کند. همچنین اپراتورهای آمریکایی هم باید در این فرصت شرکت دیگری را جایگزین هوآوی کنند.

این مجوز تأثیر موقت مثبتی بر بازارها داشت اما با انتشار اخباری از احتمال قرار دادن یک شرکت دیگر چینی در لیست سیاه آمریکا، این تأثیر مثبت از بین رفت.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن، با اندکی افت به ۱۱۰.۴۶۰ رسید.

یورو توانست از کمترین نرخ ۲.۵ هفته‌ای خود اندکی بالاتر بیاید و در ۱.۱۱۵۶ دلار معامله شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید