در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

تغییر نام پنج معبر در پایتخت به تصویب رسید

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۴
    کد خبر :541267

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران تغییر نام پنج معبر پایتخت با اکثریت آرا تصویب شد.

در یکصد و چهل و دومین جلسه شورا که امروز برگزار شد، صورت جلسه بیست و ششمین جلسه کمیسیون نامگذاری (دویست و شصت و هشتمین جلسه متوالی) به رأی گذاشته شد.
در حاشیه نام گذاری معابر زهرا نژاد بهرام گفت: آئین نامه موجود کافی نیست و نیازهای نام گذاری را نمی‌تواند بر طرف کند.
وی ادامه داد: همه نام خیابان‌ها به نوعی هویت آنها هستند لذا تغییر نام یک محله بنا به تشخیص شهردار آن کم لطفی در حق مردم محله است، به خصوص در رابطه با بن بست‌ها لذا می‌بایست تغییر هر نوع نام گذاری بر اساس نظرات مردم محله صورت گیرد.
محمد جواد حق شناس نیز گفت: دغدغه خانم نژاد بهرام ارزشمند است ما در این یک سال و نیم به شدت در برابر برخی خواسته‌ها مقاومت کردیم.
وی ادامه داد: نام گذاری معابر بر اساس نظر کارشناسان مشخصی از بنیاد شهید و شهرداری و نیز استفاده از نظرات کمیته‌های نام گذاری در شهرداری‌های مناطق که با حضور ائمه جماعات است صورت می‌گیرد ضمن اینکه نظرات مردم نیز در نام گذاری‌های لحاظ شده و خواهد شد.
وی ادامه داد: در نام گذاری معابر سعی کرده ایم از نام‌های تکراری پرهیز شود و به نام‌های یکه بپردازیم.
در ادامه نام گذاری معابر به شرح ذیل قرائت و سپس مورد تصویب قرار گرفت.
منطقه ۱ شهرداری تهران: کوچه بهار واقع در محدوده نیاوران بنام پیشنهادی شهید محمدرضا دارایی که با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.
منطقه ۵ شهرداری تهران: بن بست آسیا یکم واقع در محدوده شهرزیبا بنام پیشنهادی شهید فرامرز جنوبی (با حفظ شماره) با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.
منطقه ۵ شهرداری تهران: خیابان بی نام در محدوده شهید باکری به نام پیشنهادی گلشاد که با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.
منطقه ۶ شهرداری تهران: خیابان شاهد واقع در محدوده وصال شیراز به نام پیشنهادی استاد محمدعلی اسلامی ندوشن که با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید
به گزارش مهر، منطقه ۱۷ شهرداری تهران: کوچه بن بست مهربان در محدوده امین الملک به نام پیشنهادی شهید حمید محمودی که با ۱۵ موافق به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید