۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندری در چابهار افتتاح شد

    کد خبر :496332

۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندر شهید بهشتی چابهار عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات سیاسی هند و افغانستان به بهره برداری رسید.

عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاون وزیر امورخارجه افغانستان در امور حمل و نقل و ترانزیت افغانستان و معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند از ۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندری شامل ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۳ میلیون دلار که با همکاری یک شرکت ایرانی و آلمانی ساخته شده است و همچنین ۵ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل حمل کانتینر از کشتی به اسکله) به ظرفیت ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تن در بند شهید بهشتی چابهار بهره برداری شد.

این مکنده ها توانایی تخلیه روزانه۲۰ هزار تن غلات از کشتی به وسایل نقلیه را دارند که قرار است با استفاده از این تجهیزات ۲۰ درصد کالاهای اساسی شرق و جنوب شرق کشور از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

خاطرنشان می‌شود بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به مرکز ترانزیت و ترانشیپ کالا میان هند و افغانستان و آسیای میانه تبدیل شود.

به گزارش مهر، همچنین اولین محموله ۲۳ کانتینری صادراتی مواد معدنی افغانستان به هند فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی از بندر چابهار به مقصد هند بارگیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید