شیائومی می 9 از DxOMark امتیاز ۱۰۷ گرفت

    کد خبر :492394

شیائومی در جریان مراسم رونمایی از می ۹ اعلام کرد که نسل جدید پرچمدارش موفق شده تا امتیاز ۱۰۷ را از DxOMark بگیرد.

ساعاتی پیش شیائومی طی مراسمی نسل جدید پرچم‌دار خود را با نام می ۹ رونمایی کرد. می ۹ شیائومی اولین گوشی‌ هوشمند این تولیدکننده‌ی چینی است که از وجود دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. دوربین سه‌گانه‌ی شیائومی می ۹ شامل یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لنزی با دیافراگم f/1.75 است. همچنین باید به دو حسگر ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد که یکی به لنز واید و دیگری به یکی لنز تله‌فوتو مجهز شده است.

درکنار ادعای شیائومی مبنی بر اینکه می ۹ در مقایسه با گوشی‌های هوشمند دیگری نظیر آیفون XS مکس تصاویر بسیار بهتری ثبت می‌کند، این گوشی موفق شده تا امتیاز ۱۰۷ را از DxOMark دریافت کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که می ۹ شیائومی از نظر ثبت تصاویر موفق به کسب امتیاز ۱۱۲ شده است. همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی درنهایت موفق شده تا امتیاز کلی ۱۰۷ را کسب کند که از این‌رو در رده‌بندی DxOMark در رتبه‌ای بالاتر از پیکسل ۳ و گلکسی نوت ۹ قرار گرفته است. این دو گوشی به ترتیب امتیاز ۱۰۱ و ۱۰۳ را از DxOMark دریافت کرده‌اند.

یکی از نکات برجسته‌ای که DxOMark در گزارش خود به آن اشاره کرده، عملکرد بسیار خوب می ۹ در ثبت تصاویر با استفاده از نور فلش این گوشی است. در این گزارش می ۹ بهترین گوشی عنوان شده که می‌تواند تصاویری با کیفیت را در محیط‌های کم‌نور با استفاده از نور فلش ثبت کند. از این‌رو می ۹ در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود بجا گذاشته است.

البته قرارگرفتن در رتبه‌ای بالاتر از آیفون XS مکس و پیکسل ۳ گوگل تنها دستاورد شیائومی نیست، چراکه این گوشی موفق شده با کسب امتیاز ۹۹ عنوان بهترین دوربین را برای ثبت ویدئو از نظر DxOMark به خود اختصاص دهد. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط DxOMark این گوشی به‌صورت پیش‌فرض فیلم‌برداری را با رزولوشن 4K انجام می‌دهد. ثبت ویدئو توسط می ۹ چه در محیط‌های پرنور و چه در محیط‌هایی که از نور کافی بهره می‌برد، عملکردی قابل قبول از خود به‌جای گذاشته است. DxOMark همچنین به عملکرد لرزش‌گیر اپتیکال این گوشی نیز اشاره کرده است. براساس آنچه که DxOMark اعلام کرده، این سیستم چه در حال حرکت و چه در حال سکون، کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

انتظار می‌رود می ۹ با برچسب قیمت ۵۱۵ دلاری از فصل آینده راهی بازارهای جهانی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید