احتمال انتخاب هیأت مدیره “بانک شهر” تا پایان امسال

    کد خبر :484308
مدیره "بانک شهر"

رئیس شورای عالی استان‌ها از احتمال انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره بانک شهر تا پایان سال جاری تا پایان سال جاری خبر داد.

مرتضی الویری در حاشیه برگزاری چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته به پیشنهادات مطرح شده توسط شورای عالی استان‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی توجه شده است و برخی از آنها به تأیید رسیده است. البته از پیشنهادات مطرح شده تنها دو پیشنهاد مورد تأیید این کمیسیون قرار گرفته است که امیدواریم این دو پیشنهاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

وی در این باره افزود: در ابتدای جلسه امروز (پنجشنبه‌) شورای عالی استان‌ها بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه مراکز پژوهشی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفته که نهایتاً با رأی اعضای این شورا یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: در جلسه امروز طرح یک فوریتی نیز با عنوان “قانون نظام صنفی” برای دادن مجوز فعالیت اصناف با هماهنگی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت که این طرح با امضای ۵۷ نفر به هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها ارسال شد که در ادامه به یک فوریت این طرح رأی مثبت داده شد و به تصویب شورای عالی استان‌ها رسید.

وی در خصوص جزئیات این طرح، گفت‌: متأسفانه در گذشته هیچ همکاری از سوی اصناف برای دادن مجوز به صنوف در شهرها وجود نداشت و همین امر در برخی از موارد مشکلاتی را در حوزه شهری ایجاد می‌کرد که با تصویب این طرح از این پس شورای مرکزی اصناف یک نماینده از شهرداری حضور خواهد داشت و در تصویب فعالیت‌های صنوف در شهرها نظر خود را اعلام خواهد کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص جلسه شب گذشته میان شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معاون مالی اقتصادیمرتضی الویری، خاطر نشان کرد: شب گذشته و با توجه به افتتاح ۴۹۵ پروژه عمرانی و فرهنگی شهر تهران که مراسم آن در منطقه چهار برگزار شد، به پیشنهاد شهردار تهران پس از این جلسه، جلسه‌ای با حضور معاون مالی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین محل برگزار شد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: تنها موضوعی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت، موارد مالی و پرداخت‌های ماه‌های پایانی سال به پرسنل شهرداری تهران بود که با توجه به مشکلات مالی تلاش می‌شود که پرداخت‌ها به موقع انجام شود.

الویری تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بحث ضمانت‌های پیمانکاران از بانک شهر بود که با توجه به این که ضمانت انجام شده است به نظر می‌رسد مشکلی را برای ادامه فعالیت پیمانکاران نداشته باشیم و آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در غیر این صورت با توجه به ضمانت‌هایی که صورت گرفته است تعدادی از پیمانکاران ممنوع الخروج شوند، البته مقرر شد راهکارهایی برای این موضوع ارائه شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص مدیرعامل و هیأت مدیره بانک شهر نیز، بیان کرد: سهامداران بانک شهر تنها از شهر تهران نیستند و چند کلانشهر دیگر در این بانک سهام دارند به همین دلیل انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره بانک شهر یک فرایند طولانی است که البته با توجه به آخرین پیگیری‌هایی که انجام شده است افرادی را به بانک مرکزی معرفی کرده‌اند که صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گیرد و پس از این مرحله، در نهایت مدیرعامل و هیأت مدیره بانک شهر انتخاب خواهند شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین در پایان درباره زمان انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره بانک شهر، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال جاری این انتخاب انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید