سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری شرکت نفتی در هوش مصنوعی

    کد خبر :477332
هوش مصنوعی

شرکت نفتی«بریتیش پترولیوم» ۵ میلیون دلار در یک شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده تا فعالیت های خود را با کمک هوش مصنوعی گسترش دهد.

بخش سرمایه گذاری شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» ۵ میلیون دلار در یک شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده تا قابلیت های دیجیتالی برای فعالیت های مختلف در حوزه استخراج نفت و گاز را گسترش دهد.

بازوی سرمایه گذاری شرکت بی پی که در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شده تاکنون سرمایه گذاری هایی در Belmont Technology ( یک استارت آپ هوش مصنوعی در هیوستن) انجام داده است.

به هرحال این شرکت نفتی مشغول بررسی فرصت هایی برای استفاده از ماشین یادگیری و فناوری محاسبات شناختی(cognitive computing) در صنعت نفت با تمرکز روی فعالیت های بالادستی است. فعالیت های بالادستی در صنعت نفت شامل استخراج نفت و گاز، توسعه میدان و تولید به شمار می رود.

شرکتBelmont Technology یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر ابر ابداع کرده که اطلاعات مربوط به زمین شناسی، ژئوفیزیک، مخازن و پروژه های قبلی را در اختیار کارمندان «بی پی» قرار می دهد.

دیوید ایتون مدیر بخش فناوری بی پی درباره سرمایه گذاری جدید می گوید: این پلتفرم مبتنی برهوش مصنوعی «سندی» نام گرفته و پیش بینی می شود اطلاعاتی حیاتی را در مدت زمانی کوتاه در اختیار مهندسان قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید