اعلام رسمی ده پیشنهاد و درخواست مهم کردهای سوریه از بشار اسد

    کد خبر :471942

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با ارائه درخواست های خود به دولت دمشق، آمادگی خود را برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با دشمنان این کشور در قالب ارتش رسمی سوریه اعلام کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت کردی «روداو»، حزب کردی «اتحاد دموکراتیک» با ارائه چندین بند، اعلام کرده است طی مذاکراتی که با دولت سوریه برگزار خواهد کرد، درخصوص این بندها گفت‌وگو خواهد کرد؛ این بندها درباره مسائل گوناگون زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.

البته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد این بندها به ده بند می‌رسد؛

بند نخست: بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است. این درخواست از مهمترین درخواست‌هایی است که از دولت سوریه، روسیه و چندین کشور ذیربط در حل بحران سوریه مطرح شده است.

بند دوم: نظام در سوریه یک نظام جمهوری دموکرات باشد و «ادارات خودمختار کردستان» بخشی از این نظام باشند.

بند سوم: کردها باید نمایندگانی در پارلمان سوریه در دمشق داشته باشند.

اعلام رسمی 10 پیشنهاد و درخواست مهم کردهای سوریه از بشار اسد

بند چهارم: آنها در این بند، خواستار هماهنگی کامل نیروهای امنیتی سوریه و نیروهای قسد در مناطق کردنشین بر اساس قانون اساسی شدند.

بند پنجم: نیروهای کرد همچنین از دولت مرکزی سوریه درخواست کردند تا به آنها اجازه داده شود در کنار پرچم رسمی این کشور، پرچم نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق تحت کنترل کردها برافراشته شود.

بند ششم: نیروهای قسد ضمن به رسمیت شناختن زبان عربی به عنوان زبان اول سوریه، خواستار آموزش زبان کردی در مناطق تحت کنترل خود شدند.

بند هفتم: آموزش در مناطق خودمختار به زبان‌های محلی در دانشکده‌های تاریخ، فرهنگ، زبان‌ها، ادبیات و دیگر دانشکده‌های مشابه انجام شود.

بند هشتم: توزیع عادلانه سرمایه و منابع از دیگر درخواست های نیروهای کرد به شمار می رود.

بند نهم: امور دیپلماسی در مناطق کردنشین به نحوی انجام شود که با منافع ملت سوریه و قانون اساسی این کشور همخوانی داشته باشد.

بند دهم: نیروهای امنیت داخلی در مناطق کردنشین بر اساس شوراهای محلی فعالیت می‌کنند که با قانون اساسی سوریه تعارضی نداشته باشد.

در همین زمینه، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه نیز در گفت وگویی اعلام کرد که ما هیچ کس را از مشارکت سیاسی در سوریه محروم نمی کنیم و معتقدیم سخنان کردهای سوری مبنی بر حفظ وحدت ملی بسیار مثبت و سازنده است.

سوسان کردها را بخش جدانشدنی از ملت سوریه عنوان کرد و ادامه داد: آماده ایم تا از طریق گفت و گو خواسته های مشروع آنان را محقق کنیم.

پیشتر و پس از اعلام رسمی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه بر آمادگی این گروه جهت حل و فصل مشکلات خود با دولت دمشق تأکید کرده و گفته بود، ما و نظام سوریه یک خانواده و مانند پدر و فرزندانش هستیم و مشکلات خود را بدون دخالت دیگران حل و فصل خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید