منبرهای سازنده کم شده است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳
    کد خبر :469534

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از تخلفات در کشور زیاد شده است، گفت: امروز شاهد هستیم که منبرهای تعلیمی و سازنده کم شده است؛ منبرهای تعلیمی که پای آن شراب خوار توبه می کرد و بی نماز، نمازخوان می‌شد کم شده است.

آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) علیه السلام اظهار کرد: ایشان می فرمایند کسی که یک باب علمی و یا یک سر فصل را با نیت خالص یاد می‌گیرد که به دیگران آموزش دهد، خدای سبحان پاداش هفتاد پیامبر را به او می دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف طلاب از فراگیری علوم دینی باید علاوه بر نجات خود نجات و هدایت مردم باشد، تاکید کرد: عابد فقط خود را نجات می دهد ولی عالم علاوه بر نجات خود به نجات دیگران هم اهتمام دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از تخلفات در کشور زیاد شده است، یادآور شد: امروز شاهد هستیم که منبرهای تعلیمی و سازنده کم شده است؛ منبرهای تعلیمی که پای آن شراب خوار توبه می کرد و بی نماز، نمازخوان می‌شد کم شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با همه مفاسد از توان دولت خارج است، تصریح کرد: روحانیون و مبلغان مسؤولیت دارند و باید تلاش کنند که این کار دولت سبک شده و جامعه در مسیر اصلی خود هدایت شود.

آیت الله سبحانی با ذکره خاطره ای بیان کرد: در ماه رمضانی سوار تاکسی شدم که و شخصی در رادیو سخنرانی می‌کرد؛ راننده تاکسی می گفت اگر این آقا نبود تا الان روزه ام را باز کرده بودم ولی پای این منبر روزه دار شدم.

وی تاکید کرد: طلاب و روحانیونی که منبر می روند و سخنرانی می‌کنند باید به میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطبان توجه داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید