افتتاح کارخانه بوئینگ آمریکا در چین علیرغم جنگ تجاری

    کد خبر :442733

شرکت هواپیماسازی بوئینگ در یک سرمایه گذاری استراتژیک با هدف افزایش میزان فروش خود در یکی از بازارهای مهم جهان که زیر سایه سنگین جنگ تجاری قرار دارد، اولین کارخانه تکمیل بوئینگ های ۷۳۷ در چین را راه اندازی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، بزرگترین شرکت هواپیماسازی جهان همچنین دیروز طی مراسمی اولین هواپیمای بوئیگ 737تکمیل شده در کارخانه خود در منطقه ژوشان در 290 کلیومتری جنوب شرق شانگهای را تحویل شرکت هواپیمایی ایرچاینا داد.

دو شرکت بوئینگ و ایرباس در تلاش برای جذب سفارشات بیشتر از بازار چین در حال توسعه حضور خود در این کشور هستند. بر اساس پیش بینی ها چین طی دهه آینده با پیشی گرفتن از آمریکا بزرگترین بازار هوانوردی جهان لقب خواهد گرفت.

شرکت بوئینگ سال گذشته برای خرید بخش عمده سهام یک شرکت مشترک با کوماک چین 33 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد تا این مرکز تکمیل هواپیماهای بوئینگ را راه اندازی نماید. در این کارخانه تجهیزات داخلی هواپیماهای بوئینگ نصب و رنگ آمیزی بدنه انجام می شود.

شرکت آمریکایی بوئینگ خود را بزرگترین صادر کننده آمریکا می داند و در سال گذشته میلادی بیش از مورد از هر 4 هواپیمای تولیدی این شرکت تحویل مشتریان چینی شده است. بوئینگ همچنین پیش بینی کرده که در طی 20 سال آینده برای ساخت 7700 فروند هواپیما به ارزش 1.2 تریلیون دلار از چینی ها سفارش بگیرد.

اما تنش های تجاری میان آمریکا و چین بر مراسم افتتاح این مجتمع تولیدی سایه افکنده بود. جان برانز، رئیس شرکت بوئینگ چین در حاشیه این مراسم گفت: «آیا من از این وضعیت نگرانم؟ بله البته. این یک فضای چالش برانگیز است.»

«ما باید نگاه بلندمدت به بازار چین داشته باشیم. من به این مسئله خوش بین هستم که در دراز مدت خواهیم توانست از این وضعیت عبور کنیم.»

در حالی که بحش های مختلف تجاری نظیر تولید کنندگان سویای آمریکا و تولید کنندگان چینی از جنگ تجاری لطمه دیده اند، تاثیر این جنگ بر شرکت بوئینگ چندان معلوم نیست. این شرکت تاکنون مشمول تعرفه های دولت چین قرار نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید