جدیدترین اخبار
۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶ اقتصادی کد خبر :43943

ورود محصولات فولکس واگن به ایران تا پایان تابستان

فولکس واگن پرفروش‌ترین گروه خودروسازی جهان به‌زودی محصولات خود را روانه بازار ایران خواهد کرد.

فولکس‌واگن، این غول خودروسازی آلمان که سالیان متوالی است به‌عنوان پرفروش‌ترین گروه خودروسازی در جهان شناخته می‌شود، در حال مهیا کردن شرایط جهت ارسال و رونمایی از اولین سری مدل‌های مورد نظر خود به‌صورت رسمی به بازار داخلی کشور است.

طبق اخبار شنیده‌شده، شرکت ماموت خودرو به‌عنوان نماینده این خودروساز آلمانی در حال مذاکره جهت راه‌اندازی ۳ نمایشگاه در تهران و معرفی محصولات فولکس‌واگن است. طبق شواهد، اولین نمایشگاه در نزدیکی میدان شیخ بهایی و در مجاورت نمایندگی اطلس خودرو در حال آماده‌سازی است.

این ملک توسط یکی از نمایندگان ماموت خودرو به نام «هوویک» اجاره شده است و طبق شنیده‌ها، قرار است در ماه جاری این گالری افتتاح شود و از مردادماه نیز محصولات فولکس‌واگن در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد. همچنین روز گذشته لوگوی فولکس واگن بر سردر این نمایشگاه نصب شده است.

فولکس پاسات ۲۰۱۷

ماموت خودرو با عرضه مدل‌های پاسات و تیگوآن در این نمایشگاه، کار خود را به‌زودی آغاز خواهد کرد و به نظر می‌رسد پس از مدت کوتاهی باید منتظر مونتاژ مدل‌های پرفروشی مانند پولو در کارخانه هشتگرد این شرکت باشیم؛ خودرویی که ممکن است در محدوده قیمتی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد مدل‌های وارداتی توسط ماموت خودرو با قیمتی زیر ۱۵۰ میلیون تومان روانه بازار شوند.

گالری‌های دیگر فولکس‌واگن که در تهران افتتاح خواهند شد، در منطقه تهران‌ پارس و خیابان شریعتی واقع شده‌اند. طبق آخرین اخبار، با بررسی‌های دقیق وضعیت بازار خودروی کشور توسط گروه خودروسازی فولکس واگن، مدل‌های مورد نظر این خودروساز جهت ورود و همچنین مونتاژ در ایران همگی انتخاب و نهایی شده‌اند.

فولکس تیگوآن ۲۰۱۸

می‌توان انتظار داشت با ورود فولکس‌واگن به بازار داخلی، رقابتی سخت و تنگاتنگ میان رقبا ایجاد شود؛ زیرا شواهد گویای آن هستند که این خودروساز در پی حضوری قدرتمند و طولانی‌مدت در بازار ایران است. از این‌رو محصولات ارائه‌شده توسط فولکس واگن در محدوده قیمتی مناسب و البته با کیفیت بسیار مطلوبی همراه خواهند بود تا بتوانند با دیگر خودروسازانی که سالیان متوالی است در ایران حضوری هرچند ناقص دارند، رقابت کنند.

تولید محصولات فولکس‌واگن در داخل، بحث‌های زیادی میان فعالان حوزه خودرو طی ماه‌های اخیر به دنبال داشته است. یک منبع آگاه در این زمینه اظهار کرد:

با توجه به پذیرش درخواست‌های ایران توسط شرکت فولکس‌واگن مبنی بر لزوم بومی‌سازی قطعات و محصولات این شرکت، متخصصان گروه خودروسازی فولکس‌واگن طی ماه‌های اخیر با انجام سفرهای متعدد به کشورمان، از کارخانه‌های قطعه‌سازی داخلی بازدید و با مسئولان ذی‌ربط جلسات مشترکی برگزار کرده‌اند.

با نگاهی کوتاه به سابقه حضور فولکس‌واگن در کشورهای مختلف به این حقیقت پی می‌بریم که سیاست کلان این گروه خودروسازی آلمانی استفاده حداکثری از امکانات داخلی کشور مربوطه جهت بومی‌سازی و داخلی‌سازی محصولات خود بوده و شاید به همین دلیل است که این خودروساز برجسته، سال‌های متوالی لقب پرفروش‌ترین برند خودروسازی جهان را به‌تنهایی یدک می‌کشد.

فولکس پولو ۲۰۱۸

نخستین محصول فولکس‌واگن که با مشارکت ماموت خودرو در ایران تولید خواهد شد، خودروی پولو است که به نظر می‌رسد در تابستان عملیات اجرایی آن به‌صورت رسمی آغاز شود. هنوز اطلاع دقیق از مشخصات فنی این خودرو جهت تولید و عرضه به بازار داخلی در دست نیست؛ اما به نظر می‌رسد پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۰۵ اسب بخار یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های فولکس‌واگن برای تولید داخلی این خودرو در ایران خواهد بود.

با توجه به قیمت جهانی مدل‌های پولو، می‌توان انتظار داشت این خودروی تولیدی در داخل کشور، در حدود ۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. نمونه‌های وارداتی پاسات و تیگوآن، به ترتیب با قیمت‌های بیش از ۱۷۰ و ۲۲۰ میلیون تومان روانه بازار داخلی کشور خواهند شد.

روی خط خبر

  • لنکرانی: با احمدی‌نژاد آشنایی قبلی نداشتم
  • بشر عامل تغییر چرخه‌های اقلیم فصلی
  • چین و روسیه پشت پرده، از تحریم نفت ایران رضایت دارند
  • طلای سبزی که هر سال خاکستر می‌شود
  • مرکل: روابط با آمریکا حیاتی است
  • عرضه بیش از ۹۳ هزار تن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی
  • آسیب به ۲۷۰ باب منزل روستایی در زلزله «سنخواست»
  • پیگیری جدی سازمان بورس برای اجرای کامل حاکمیت شرکتی
  • برنامه درسی به شدت حافظه‌گراست
  • افزایش نرخ دلار و پوند بانکی
  • قفلی که با پول‌پاشی هم باز نشد!
  • ربیعی درباره معیشت کارگران و بازنشستگان می‌گوید
  • دولت ریسک شفاف سازی را پذیرفته است
  • پس‌لرزه‌های گزارش «ثامن‌الحجج»
  • کارگردان سری سوم نگهبانان کهکشان اخراج شد!
  • قانون مسدودکننده دقیقا چیست؟
  • پروتکل ارزیابی فرامرزی تاثیرات زیست محیطی بر خزر امضا شد
  • سنگینیان: توجیهی برای اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی به مسافران وجود ندارد
  • اشتباه دوباره در انتخاب رئیس کل بانک مرکزی؟
  • لزوم شکل گیری فوری واحدهای آمار در دستگاه‌های استان تهران
  • تحریم برندبازها و ناکامی سوپراستارها!
  • تعیین ارز مسافرتی براساس نرخ بازار ثانویه
  • الاخبار: پاکستان به درخواست آمریکا و عربستان برای تشکیل «اتاق عملیات نظامی» در مرز ایران، پاسخ منفی داد
  • دامپزشکی: سوختگی گاومیش‌ها دیر اطلاع داده شد
  • آمریکا: از برخی تحریم‌ها چشم‌پوشی می‌کنیم / ایران: احتمال اینکه ترامپ با ما تماس بگیرد، بیشتر است
  • ابلاغ دستور العمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
  • میزان محبوبیت کالا‌های «ساخت ایران» در دنیا: پاکستان ۴۹، آمریکا ۲۳، عربستان ۱۴ و فرانسه ۳ درصد
  • جلودارزاده: اگر تغییر کابینه با افراد کارآمدتر انجام نشود، نفعی که ندارد هیچ، باعث ضرر هم می‌شود
  • رای الیوم: از خاویر سولانا که سفرش به ایران دردسرساز شد بپرسید چرا آمریکای ترامپ محبوب نیست
  • کاستی‌های برنامه‌ریزی کلان آموزشی و درسی کشور