چشم امید کوبا به سازوکار ویژه مالی اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

    کد خبر :422504

یک مقام دولت کوبا اعلام کرد:این کشور به دقت موضوع اجرای سازوکار ویژه مالی توسط اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دنبال می‌کند زیرا امیدوار است بتواند از مکانیزم مشابهی برای مقابله با این تحریم‌ها بهره ببرد.

رودولفو رییس یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه کوبا طی مصاحبه‌ای گفت:‌ ما به دقت در حال نظارت بر توسعه سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم.

وی گفت: کوبا فکر می‌کند ایجاد یک مکانیزم مشابه می‌تواند به این کشور در دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کند.

این مقام کوبایی ادامه داد: در این باره صحبت‌هایی به میان آمده است و البته ما نیز ابراز تمایل کردیم که با استفاده از چنین ابزارهایی امکان ورود شرکت‌های اروپایی به عنوان سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا را فراهم کرده و مبادلات دو جانبه را افزایش دهیم.

سازوکار ویژه مالی قرار است از سوی اتحادیه اروپا و در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شود و به این اتحادیه و دیگر کشورها امکان ادامه خرید نفت از ایران و صادرات کالا را فراهم کند.

به گزارش فارس ،کوبا سال‌هاست تحت تحریم آمریکاست و از سال‌های دهه 1960 تاکنون از سوی آمریکا تحریم تجاری شده است . علیرغم اینکه روابط هاوانا و واشنگتن نسبت به زمان جنگ سرد بسیار گرم‌تر شده اما تحریم‌ها همچنان پابرجا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید