پراگ احتمال خروج از پیمان مهاجرتی را بررسی می کند

    کد خبر :411890

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) گزارش داد: دولت پراگ هفته آینده طرح پیشنهادی برای خروج از پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد را به رای می گذارد.

پیمان جهانی مهاجرتی سازمان ملل متحد برای مهاجرت امن، منظم و قاعده‌مند در ماه ژوئیه(تیر/مرداد) توسط همگی 193کشور عضو این سازمان به جز آمریکا تایید شد. این پیمان ماه آینده در کشور مغرب به امضا می رسد.
اتریش نیز چندی پیش اعلام کرد که همچون آمریکا و مجارستان از پیمان مهاجرت جهانی سازمان ملل متحد خارج می شود و نماینده ای را برای امضای این پیمان به مغرب نخواهد فرستاد.
به گزارش ایرنا ،قرارداد مهاجرت امن، سیستماتیک و سازمان یافته به طور جامع تمامی ابعاد مهاجرت بین المللی را در برمی گیرد . این پیمان که به تمامی ابعاد این نوع از مهاجرت از جمله بعد انسان دوستانه، حقوق بشری و مانند آن رسیدگی می کند، کمک شایانی به روند اداره جهانی و هماهنگی ها در حوزه مهاجرت بین الملل کرده و چهارچوبی برای همکاری بین المللی جامع در مورد مهاجرت به وجود می آورد و طیفی از تعهدات قابل اجرا، ابزارهای اجرایی و چارچوبی برای پیگیری و بازبینی تمامی ابعاد مهاجرت بین الملل، به کشورهای عضو ارائه می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید