خودکفایی قریب الوقوع چینی ها در صنعت تراشه سازی

    کد خبر :410326

شرکت «فوجیان جین هوا» سازنده انواع نیمه هادی در چین قصد دارد تا با تولید انواع تراشه در داخل این کشور اتکا به واردات به خصوص از امریکا را به صفر برساند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسین ایج، صنعت تولید سخت افزار در چین در یک دهه اخیر پیشرفت های زیادی داشته و شرکت های فناوری در این کشور بسیاری از نیازهای خود را به طور مستقل تامین می کنند. اما هنوز هم در مواردی وابسته به واردات هستند.

فوجیان جین هوا که از برترین شرکت های سخت افزاری چین محسوب می شود، معتقد است عصر استفاده از تراشه های چینی فرا رسیده است و دیگر باید از استفاده از تولیدات خارجی خودداری کرد.

در بیانیه ای که شرکت مذکور به تازگی در این زمینه منتشر کرده، آمده است: چین زمانی به شدت به واردات تراشه وابسته بود، اما مهندسان و متخصصان با کار خستگی ناپذیر از اتکای ۹۰ درصدی به واردات به تولید محلی انواع تراشه رسیده اند. البته بدین منظور از تجربه و دانش نیروی کار آمریکایی، ژاپنی و کره ای هم استفاده شده است.

این موضع گیری ها در شرایطی بیان می شود که وزارت دادگستری آمریکا به تازگی فوجیان و شرکت تایوانی United Microelectronics Corp (UMC) را به جاسوسی صنعتی از شرکت های آمریکایی و سرقت اسرار تجاری آنها متهم کرده است. هر دو شرکت این ادعاها را تکذیب کرده اند.

چین در حال اجرای یک طرح کلان به نام ساخت چین ۲۰۲۵ است که با اجرای آن تا سال ۲۰۲۵ چین در بسیاری از حوزه های فناوری مانند صنعت تولید نیمه هادی و تراشه از کشورهای خارجی و به خصوص آمریکا بی نیاز خواهد شد. چین در سال ۲۰۱۷ انواع نیمه هادی را به ارزش ۲۷۰ میلیارد دلار وارد کرده که از میزان واردات نفت خام آن هم بیشتر است و لذا به شدت برای حل این چالش در تلاش است.

چین قصد دارد به زودی یک کارخانه عظیم ۵.۷ میلیارد دلاری تولید تراشه را برای ساخت ماهانه ۶۰ هزار پایه خام نصب پردازنده های رایانه ای افتتاح کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید