رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر

    کد خبر :39532

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با شاره به روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر از ابلاغ دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی خبرداد.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان در نشستی با حضور مسئولان سازمان‌ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت: روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

وی به روند رو به رشد این‌گونه پرونده‌ها در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ شود.

عطرچیان با بیان اینکه جلسات در این خصوص ادامه خواهد داشت و در جلسه بعدی به بررسی راهکارها پرداخته خواهد شد گفت: در این جلسه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی درخصوص مشکلات و موارد خاصی که در عمل با آن مواجه هستند، توضیحاتی بیان کردند.

در این جلسه نمایندگانی از دادستانی ویژه جرائم بین‌المللی، اداره‌کل مقابله باعرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره‌کل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه، اداره‌کل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل‌ونقل ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اداره‌کل امور مرزی ریاست جمهوری، دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک، اداره‌ کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران همچنین امور کارنه تیر و حمل‌ونقل بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی حضور داشته و مطالبی را مطرح کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید