لزوم رایزنی ویژه وزارت خارجه برای لغو روادید زائران اربعین

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴
    کد خبر :388038

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: تردد اتباع ایران و عراق باید تحت ضوابط و مقررات خاصی در ایام اربعین صورت گیرد، وزارت خارجه می‌تواند در زمینه لغو روادید رایزنی های ویژه‌ای انجام دهد.

مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با مهر، در خصوص سفر اربعین و اقدامات وزارت خارجه برای تسهیل حضور زائران در کشور عراق اظهار داشت: در حوزه سیاست خارجی به ویژه در مسائل منطقه ای، راهپیمایی اربعین برای ما اهمیت زیادی دارد. در حوزه همکاری های منطقه‌ای، این راهپیمایی حرکت خوبی است که موجب شکل‌گیری روابط مردمی بین ملت عراق و ایران می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تلاش های متقابلی از سوی گروه های تکفیری برای ایجاد تقابل بین گروههای شیعی انجام می شود تا جامعه شیعی تخریب شده و در انزوا قرار بگیرد وجمعیتی کوچک و بدون قدرت جلوه داده شود، راهپیمایی اربعین موجب انسجام و اتحاد جریان های شیعی در منطقه می‌شود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی اربعین نمادی از حرکت و اتحاد مسلمان شیعه مذهب است، وزارت امور خارجه باید تلاش کند تردد زائران اربعین را تسهیل کند.

صفاری ادامه داد: ایران و عراق دو کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی هستند؛ تردد اتباع این دو کشور می تواند تحت ضوابط و مقررات خاصی در ایام اربعین صورت گیرد و با لغو روادید، مردم به راحتی رفت و آمد داشته باشند. وزارت خارجه می تواند در این زمینه فعال شده و رایزنی های ویژه ای را انجام دهد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تسهیلاتی برای زائران ایرانی در داخل عراق تدارک دیده شود، وزارت خارجه با ایجاد امکاناتی در کنسولگری‌ها می تواند مشکلات مردم را رفع کند؛ البته وزارت خارجه در حوزه خدمات کنسولی به زائران اقدامات انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید