گزارش روزنامه اتریشی اشتاندارد از سفر وزیر دارایی این کشور به ایران

    کد خبر :37177

روزنامه اتریشی اشتاندارد در گزارشی در باره سفر وزیر دارایی این کشور به ایران نوشت: ایران با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر دارای بازاری با توان بالقوه زیاد برای اقتصاد اتریش است.
[گزارش روزنامه اتریشی اشتاندارد از سفر وزیر دارایی این کشور به ایران]

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، هانس یورگ شلینگ و اوالد نووتنی وزیر دارایی و رییس بانک ملی اتریش هفته جاری در سفری سه روزه از ایران بازدید کردند. این سفر روز سه شنبه به اتمام رسید.
این روزنامه افزود: وزارت دارایی اتریش اعلام کرد که این سفر برای احیای تبادلات تجاری دو جانبه ایران و اتریش به زمان قبل از تحریم های ایران صورت گرفت.بنابر گزارشها، موضوعات اصلی در این سفر ، مالیات، گردش پولی ،گمرک ومالیات مضاعف بود.
این روزنامه اتریشی افزود: همچنین در این سفر، علاوه بر وزیر دارایی اتریش و بانک ملی اتریش، مقامات دیگراقتصادی اتریش نیز حضور داشتند.
این روزنامه نوشت:ایران دارای توان بالقوه بزرگ نوسازی و بازارمصرفی است.به گفته وزیردارایی اتریش بیش از 200 شرکت بزرگ اکنون در ایران فعال هستند که 35 واحد از آنها دارای دفتر در این کشور هستند.
وزیردارایی اتریش پس از دیدار از ایران گفت:این مهم است که اتریش به عنوان پلی برای فعالیتهای اقتصادی در ایران باشد وازموانع ایجاد شده تکنولوژی بکاهد . البته شاید در این راه شکست های کوچکی را متحمل شویم اما ا این همکاری تاثیرات مهمی خواهد داشت.
وی درادامه افزود: این ضروری است که در شروع کار ، مسئله جابجایی پول و گمرک بار دیگر احیا شود و این امر برای اتریش ، نتیجه مهمی در بر داشته باشد .
اشتاندارد نوشت:شلینگ بار دیگر بر آمادگی برای انجام اقدامات ضروری عادی سازی روابط بانکی عادی بین دو کشور تاکید کرد . در واقع در ایران اکنون پرداخت بانکی و اعتباری در بیشتر مواقع امکانپذیر نمی باشد و حمل مقدار کافی پول نقد امکانپذیر نیست.براساس اعلام وزیردارایی اتریش انتظار می رود آسان سازی پرداختهای نقدی در نیمه یا آخر سال 2017 که تحت تاثیر غیر مستقیم تحریمها بود ، انجام شود.
وی درادامه اعلام کرد:برای نوسازی وضع کنونی گمرک و معاهده مالیات مضاعف، اکنون کارشناسان ما در وزارت دارایی در حال مذاکرات بیشتری هستند.سرعت پایین در این معاملات برای هر دو طرف ناراحت کننده است.
این روزنامه اتریشی درادامه افزود: با رضایت طرفین مذاکرات در سطح فنی ادامه پیدا خواهد کرد وهیچ گونه موافقتنامه یا معاهده ای به امضا نرسید.
دربرنامه هیات اتریشی، دیدار با علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی ایران ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، همچنین محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت قرار داشت . همچنین دیدار با ولی الله سیف رییس بانک مرکزی و رسول زرگرپور استاندار انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید