تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز، معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۱۰
    کد خبر :362609

تویوتا مدل استیشن واگن کورولا را با پسوند تورینگ اسپرتز معرفی کرده است. این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد.

از نظر بسیاری از تحلیل گران خودروهای استیشن واگن در حال منقرض شدن هستند و محبوبیت آن‌ها رو به کاهش است. دلیل این امر را باید در افزایش تمایل خریداران به خرید خودروهای دورگه‌ی کراس‌اور دانست. با این وجود اما چنین تحلیل‌هایی نتوانسته‌اند خودروسازان مشهور را از تولید و توسعه‌ی خودروهای استیشن واگن بازدارند.

یکی از این خودروسازان تویوتا است که توجه ویژه‌ای به بازار اروپا داشته و در این بازار محصولات استیشن واگن عرضه می‌کند. تویوتا، حالا از جدیدترین محصول خود در این کلاس رونمایی کرده است.

کورولا پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین محصول این خودروساز ژاپنی است. تویوتا قبلا در نمایشگاه خودروی ژنو امسال از مدل هاچ بک نسل جدید کورولا رونمایی کرده بود، اما حالا و در آستانه نمایشگاه خودروی پاریس، تویوتا از نسخه‌ی استیشن واگن این مدل نیز با نام تورینگ اسپرتز رونمایی خواهد کرد.

تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز را باید نسخه‌ای از مدل هاچ بک این خودرو دانست که دارای طول بیشتر و فضای داخلی جادارتری است. این محصول جدید یک ماه بعد و در نمایشگاه خودروی پاریس به طور رسمی رونمایی خواهد شد. مراحل توسعه و طراحی تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز تماما در اروپا و در مرکز طراحی Zeventem در کشور بلژیک انجام شده است.

تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز با داشتن ۲۷۰۰ میلیمتر فاصله محوری دارای بیشترین فضای پای سرنشینان عقب در کلاس خود است و حجم صندوق بار آن نیز ۵۹۸ لیتر است. گرچه چنین فضایی در مقایسه با خودروهای کراس‌اور کمتر است اما برای تبدیل کردن کورولا به یک خودروی خانوادگی جادار و کاربردی کاملا کفایت می‌کند و کورولا را در سطحی بالاتر از خودروهای کامپکت قرار می‌دهد.

تویوتا، کورولا تورینگ اسپرتز را به همراه طیف متنوعی از موتورها نیز به بازار عرضه خواهد کرد و خبر جدید این است که دیگر موتورهای دیزل کنار گذاشته شده و خبری از نسخه‌ی دیزلی نیست. موتور نخست یک پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید کند. دو موتور هیبریدی نیز برای تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز قابل انتخاب هستند که یکی ۱.۸ لیتری بوده و دیگری ۲ لیتری است. مدل اول که ۱.۸ لیتر حجم دارد می‌تواند ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند و نسخه‌ی ۲ لیتری نیز توانایی تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد.

در بخش سیستم تعلیق این خودرو، از طراحی مولتی‌لینک یا چند اتصالی استفاده شده است که می‌تواند پایداری مناسبی را برای این خودروی استیشن واگن حتی در حالت پر بودن صندوق عقب به ارمغان بیاورد.

خریداران تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز می‌توانند این محصول را در رنگ‌های متنوعی و حتی به صورت دو رنگ با سقف مشکی و بدنه‌ی روشن، سفارش دهند. برای اطلاعات و جزییات بیشتر از تویوتا کورولا تورینگ اسپرتز باید تا زمان رونمایی آن صبر کرد اما در هر صورت می‌توان پیش بینی کرد که کلاس خودروهای استیشن واگن یک رقیب قدرتمند و موفق را تجربه خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید