عتیقه‌های بازار خودرو؛ ازجیپ تا ژیان چنده؟

    کد خبر :337899

با گذشت چند دهه از تولید و استفاده از خودرو‌هایی مثل کادیلاک، ژیان، پیکان، پاترول و جیپ، همچنان می‌توان خریداران و فروشندگانی را پیدا کرد که علاقمند به این خودرو‌ها هستند و بعضا این خودرو‌ها را برای کلکسیون جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش افکارنیوز، با گذشت چند دهه از تولید و استفاده از خودرو‌هایی مثل کادیلاک، ژیان، پیکان، پاترول و جیپ، همچنان می‌توان خریداران و فروشندگانی را پیدا کرد که علاقمند به این خودرو‌ها هستند و بعضا این خودرو‌ها را برای کلکسیون جمع‌آوری می‌کنند.

در یکی از آگهی‌های خودرویی، ژیان قرمز رنگ که سال ساخت آن ۱۳۷۵ است با قیمت ۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. مشخصات این ژیان شامل گیربکس دنده‌ای، سوخت بنزین و دارای سند آماده و پلاک ملی است.

اما خودروی دیگر جیپ است. جیپ انواع مختلفی دارد. یکی از به‌روزترین مدل‌های آن لیبرتی است که قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان دارد. اما انواع قدیمی آن مثل جیپ صحرایی، آهو و km به ترتیب ۳۲،۲۵ و ۱۳ میلیون تومان در سایت‌های آگهی خودرو قیمت خورده‌اند.

از ویژگی‌های جیپ آهوی ۴۵ میلیون تومانی هم آبی رنگ بودن بدنه و گیربکس دنده‌ای و مناسب برای آفرود است و در این آگهی عنوان شده که اتاقک سالم و موتوراستانداردی دارد.

سهیل که پاترول مدل ۶۷ دارد می‌گوید: «خیلی از جا‌هایی که هیچکس فکرشو نمی‌کرد ماشین بتونه حرکت کنه و بالا بره من با این پاترول رفتم و کلی باهاش خاطره دارم. فقط یه بدی داره اونم مصرف بالای بنزین‌شه. خیلی پیش اومده تو صحرا یا کوه بنزین تموم کرده و چند ساعتی معطل شدم.»
کادیلاک سورمه‌ای رنگی که قیمت آن ۳۰ میلیون تومان است ۲۰۰ هزار کیلومتر کار‌کرده و به گفته فروشنده آن، از نظر فنی سالم و تولید سال ۱۳۶۱ است.

وحید هم که کلکسیونی از خودرو‌های قدیمی دارد می‌گوید: «کادیلاک سویل ماشین مورد علاقه منه. وقتی توش می‌شینم و رانندگی می‌کنم احساس می‌کنم توی هواپیمام و موتورش هم خیلی قویه و برقی بودن صندلی‌ها برای خودرویی که مربوط به سال ۵۸ هست واقعا عالیه! کادیلاک هنوزم سلطان جاده هاس فقط اگه خراب شه هزینه تعمیرش بالاست و قطعاتش سخت پیدا میشه.»

آگهی‌دهنده خودرو‌ی ژیان درباره کارکرد کم آن می‌گوید: «ماشین دست من امانته تا بفروشمش. صاحب ماشین ۱۵ساله ایران نیست و تا الان ماشین بی‌کاربرد مونده و من بهش پیشنهاد کردم بفروشه تا لا‌اقل یکی ازش استفاده کنه.»

فرزاد هم که به قول خودش آفرود‌باز است تا الآن چند پاترول عوض کرده است. وی می‌گوید: «پاترول از اون ماشیناس که با قدیمی شدنش کارکردشو از دست نداده و آفرود سواری باهاش واقعا باحاله، اما یه ماشینایی هستن که با قدیمی شدن عتیقه نمی‌شن قراضه میشن مثل پیکان نه قابلیت آفرود داره نه مثل کادیلاک شیشه و صندلیش برقیه نه دنده اتوماته و نه فرمون روونی داره!»

اسامی تعدادی از قدیمی‌ترین خودروهای آگهی شده

نام خودرو سال تولید قیمت(میلیون تومان) توضیحات
شورلت(رویال) ۱۳۵۴ ۲۸ ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرده،
بنزین خور،دنده اتوماتیک،در ‌حد نو
جیپ(آهو) ۱۳۵۵ ۳۰ تازه تعمیر،آماده آفرو با موتور‌قوی
ژیان ۱۳۵۷ ۱۳ تمیز،با‌ سند،پلاک ملی،کم‌کارکرد
کادیلاک ۱۳۵۷ ۳۴ بنزین‌خور،دنده اتوماتیک، ۲۲۲ هزار کیلومتر کارکرد، شیشه‌ها وصندلی‌ها برقی
پیکان ۱۳۶۳ ۳۰ بنزین خور،دنده‌ای،سفید
جیپ توسن ۱۳۶۵ ۲۲ بنزین‌خور،دنده‌‌ای‌

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. شهرام گفت:

    حیف نیست تو توهین به پیکان میکنی
    یه پیکان قراضه به همه ی نیسان پاترول ها می ارزه
    برو خیال کردی پیکان آفرود هم نمیره
    بار نزاری توش آفرود هم میره

دیدگاهتان را بنویسید