انتقال سفارت آمریکا به قدس برای جلب حمایت «آیپک» در انتخابات بعدی

  • سیاسی
  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳
    کد خبر :284244

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، جلب حمایت لابی‌های صهیونیستی در انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری آمریکا را یکی از دلایل ترامپ برای انتقال سفارت به قدس توصیف کرد.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس، در گفتگو با مهر، با محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس و با یادآوری شهادت و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از مردم فلسطین در هفته گذشته اظهار داشت: اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس، بازی با آتش است و مسلما عواقب و تبعات سنگینی برای صهیونیست ها و ایالات متحده در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ماهیت اسلامی قدس افزود: بیت المقدس متعلق به مردم مظلوم فلسطین و پاره تن امت اسلامی است و انتقال سفارت آمریکا به این شهر هم اقدامی خطرناک است و موجب اتحاد کشورها و ملت های مسلمان به رغم خیانت و همدستی برخی حکومت های خائن و مرتجع منطقه می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با اشاره به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تلاش نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای سبقت گرفتن در ابراز ارادت به رژیم صهیونیستی و به دست آوردن حمایت لابی «آیپک»، گفت: یکی از اهداف دونالد ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، راضی و خشنود کردن صهیونیست ها و به دست آوردن حمایت بیش از پیش آنها در انتخابات آتی ایالات متحده آمریکاست.

ساداتی نژاد با اشاره به برنامه ریزی و تلاش گسترده رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم برای فراموشی مسأله فلسطین، اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف آمریکا و صهیونیست ها از این اقدام، سنجش میزان حساسیت و عزم و اراده مسلمانان جهان بویژه در ایران، در موضوع دفاع از آرمان فلسطین است، لذا آحاد مردم به خصوص جامعه دانشگاهی باید در قبال این اقدام خطرناک آمریکا و صهیونیست ها واکنشی جدی و قاطع نشان دهند.

وی یادآور شد: دولت آمریکا و ترامپ درگیر و گرفتار در بحران های پرشمار داخلی و خارجی است، لذا انحراف افکار عمومی جامعه آمریکا از مشکلات متعدد رئیس جمهور این کشور و دولتش، یکی دیگر از اهداف انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت المقدس است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به رویکردهای فرقه گرایانه آل سعود و تروریست پروری این خاندان با استفاده از دلارهای نفتی گفت: این روند برای تحلیل بردن توان کشورهای خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و ایجاد حاشیه امن برای این رژیم نامشروع است؛ انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی هم بی ارتباط با وابستگی مفرط حکام سعودی به ایالات متحده نیست و به همین جهت، اقدامات و رایزنی های گسترده ولیعهد سعودی برای جلب حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از پادشاهی وی، احتمال توافق پشت پرده عربستان در این توطئه خطرناک را جدی تر می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید