امام جمعه قم: برخوردهای بد و محدودیت‌های جاهلانه، به معنای توهین به حق زنان است

    کد خبر :245490

برخی از جریان ها در جهت تخریب حجاب تلاش می کنند در صورتی که زنان ایران پاسدار ارزش‌های اسلامی و دینی هستند.
امام جمعه قم گفت: مسئولان و متولیان فرهنگی برای شادی و سرگرمی های حلال در جامعه برنامه ریزی کنند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ روایات موثق در منابع اصیل اسلامی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که جایگاه وارسته او را نشان می دهد.

امام جمعه قم افزود: ایشان برای زنان الگوی برجسته ای است و برخلاف الگوهای جاهلانه دنیای معاصر، این بانوی بزرگ اسوه ای بی نظیر می باشد.

به نوشته ایسنا وی بیان کرد: زنان باید به همه ابعاد زندگی فاطمه زهرا(س) توجه داشته باشند؛ زن مظهر مهر و عطوفت در جامعه است و اسلام به همه ابعاد زن توجه دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: زنان قهرمان ایران در انقلاب اسلامی نشان دادند که زن با پایبندی به ارزش ها هم مربی خانه و هم ایفاگر نقش های مهم در جامعه است.

وی گفت: باید توجه داشت که برخوردهای بد و محدودیت های جاهلانه و هم آزادی های بی اصل و اساس هر دو به معنای توهین حق زنان است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: محدودیت های اسلام در مورد حجاب در جهت سلامت خانواده و سعادت دنیا و آخرت جامعه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جریان ها در جهت تخریب حجاب تلاش می کنند در صورتی که زنان ایران پاسدار ارزش‌های اسلامی و دینی هستند.

آیت الله اعرافی در مورد برگزاری جشن های شادی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: اسلام دین شادی است و مسئولان و متولیان فرهنگی باید برای شادی و سرگرمی های حلال در جامعه برنامه ریزی کنند.

وی عنوان کرد: مراجع و حوزه‌ها در خصوص حرمت شکنی و زیرپاگذاشتن ارزش های الهی حساس هستند نباید برنامه های شاد با بی حرمتی همراه باشد.

امام جمعه قم در مورد روابط خارجی و دیپلماسی توضیح داد: این روابط دارای اهمیت است اما ملت و دولت در برابر مواضع زشت و پلید قاطعانه ایستادگی می کند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت:دشمن امروز هم سخن از قدرت موشکی و دفاعی ایران می زند این چیزی نیست که ملت بپذیرد مسئولان نیز باید قاطع ایستادگی کنند و نباید منفعل باشیم دوره بزن در رو و دخالت های بی جا تمام شد و امروز با سد مقاومت اسلامی و رهبری مواجه اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید