مزدا به دنبال فتح بازار تویوتا است

  • خودرو
  • سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۱۱
    کد خبر :228107

مزدا قصد دارد برای افزایش کیفیت محصولات و فروش جهانی خود، مدل‌هایی برتر از تویوتا تولید کند. با این هدف، قرار است نسل جدید مزدا 6 توانایی‌های فراتر از تویوتا کمری داشته باشد.

شرکت‌های خودروسازی به‌طور مداوم محصولات آینده خود را با مدل‌هایی از برندهای دیگر که فروش بالاتری دارند، مقایسه می‌کنند. به‌عنوان مثال، مزدا همواره پیشرانه‌ها و کیفیت فرمان‌پذیری خودروهای خود را با بی‌ام‌و مقایسه کرده است؛ چرا که هر دوی آن‌ها در مورد این‌که یک خودروی خوب چطور باید باشد، فلسفه‌های مشترکی دارند. اما از این پس، هدف معقولانه‌تری توسط مزدا دنبال می‌شود. این خودروساز ژاپنی تمرکز خود را بر محصولات تویوتا قرار داده است.

دلایل زیادی درباره تفاوت نگاه و فلسفه دو خودروساز وجود دارد؛ علاقه‌مندان به بی‌ام‌و می‌دانند که بعضی از اولویت‌ها در شرکت باواریایی تغییر کرده است. بی‌ام‌و ادعا می‌کند هنوز بهترین خودروساز دنیا در زمینه‌ی کیفیت رانندگی است؛ اما این موضوع به‌عنوان اولویت نخست خریداران مطرح نیست. در عوض موارد دیگری مانند لوکس بودن برند، قدرت پیشرانه، صدای اگزوز و فناوری‌های کاربردی بین راننده و خودرو، جایگزین لذت رانندگی برای خریداران بی‌ام‌و شده‌اند تا باز هم این برند آلمانی بتواند برای رقابت با خودروسازان مطرح، برگ‌ برنده داشته باشد.

مزدا می‌خواهد خود را درگیر کیفیت همراه با لذت رانندگی نگه دارد و کاملا باعث شگفتی است که بدانید این شرکت در حال حاضر محصولات خود را با خودروهای تویوتا به‌عنوان معیار مقایسه می‌کند. به گزارش اتوگاید (AutoGuide) مزدا تحت تأثیر شیوه مهندسی مدل جدید تویوتا کمری (Camry) قرار گرفته است و قصد دارد در زمینه‌های مختلف، محصولات خود را با هدف رقابت با این خودروساز تولید کند.

طمدتی قبل در جریان رویدادی برای معرفی پیشرانه جدید احتراقی مزدا، موسوم به اسکای‌اکتیو X، نمونه اولیه‌ی این پیشرانه توسط بخش تحقیق و توسعه شرکت مزدا در شهر ایروین کالیفرنیا آزمایش شد. یکی از مهندسان مزدا به اتوگاید گفت که اگر خودروی تویوتا کمری قبل از این، با سواری خسته‌کننده فروش خوبی داشت، حالا اوضاع تغییر کرده است و با بهبود لذت رانندگی فروش بیش‌تری به دست خواهد آورد. همین موضوع باعث می‌شود مزدا احساس خطر کند و خود را برای رقابت با تویوتا در زمینه بهبود کیفیت رانندگی مهیا سازد.

مزدا در حال حاضر برای معرفی خانواده بازطراحی‌شده مزدا 6 برای بازار اروپا آماده می‌شود که قرار است اواخر اسفندماه در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شود. خودروساز ژاپنی همچنین فناوری انقلابی احتراق تراکمی با جرقه‌زنی کنترل‌شده (SPCCI) را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی قابل دسترس مجهز به فشرده‌سازی سوخت در جهان به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. پیشرانه اسکای‌اکتیو X مزدا روی کاغذ باید مزایای پیشرانه‌های دیزلی با انتشار گازهای گلخانه‌ای پایین و محدوده دور بالاتر با کاهش مصرف بنزین را ترکیب کند. خودروساز ژاپنی ادعا کرده است که نسل بعدی مزدا 6، با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲.۵ لیتری به قدرت ۲۵۰ اسب بخار، حداقل مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید