جدیدترین اخبار
۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶ اقتصادی کد خبر :200225

بنتلی بنتایاگا با پیشرانه‌ی V8 بنزینی معرفی شد

بنتلی نسخه‌ی ۸ سیلندر از شاسی بلند لوکس بنتایاگا را معرفی کرده است که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد.

شرکت بنتلی نخستین خودروی شاسی بلند خود، بنتایاگا را در شهریور سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانه‌ی بسیار قدرتمند W12 برخوردار بود. یک سال پس از معرفی این محصول، بنتلی نسخه‌ی دیزلی بنتایاگا را روانه‌ی بازار کرد که از پیشرانه‌ی V8 TDI توربو به حجم ۴ لیتر برخوردار بود. بنتلی پیشرانه‌ی دیزلی بنتایاگا را در حقیقت از خودروی آئودی SQ7 قرض گرفته بود. با این حال تا امروز طرفداران بنتلی منتظر عرضه‌ی مدل دیگری از بنتایاگا بودند تا تنوع مدل‌های این خودرو افزایش پیدا کند و البته با کاهش قیمت همراه باشد. خبر خوب این است که سرانجام بنتلی این کار را کرد و حالا نسخه‌ ۸ سیلندر دیگری از این خودرو معرفی شده که این بار پیشرانه‌ی آن از نوع بنزینی است. این مدل به یک موتور V8 به حجم ۴ لیتر مجهز شده که دو عدد توربوشارژر نیز در آن نصب شده است.

این پیشرانه همانند پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو توانایی تولید ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند بنتایاگا را در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت بنتایاگا با این مشخصات، ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. برای مقایسه باید بدانید که مدل قدرتمندتر W12 بنتایاگا دارای ۰.۴ ثانیه شتاب بهتر و ۱۱ کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت بیشتر است.

انتقال نیرو در این خودرو توسط جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته ساخت کمپانی آلمانی ZF انجام می‌شود که نیروی پیشرانه را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. نسبت انتقال نیرو در سیستم چهارچرخ محرک، ۶۰ درصد برای محور عقب و ۴۰ درصد برای محور جلو است. گرچه شاید این مسئله برای خریداران بنتلی بنتایاگا چندان مهم نباشد؛ اما باید بگوییم که مدل V8 بنتایاگا مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد؛ به‌طوری که میانگین مصرف سوخت آن تنها ۱۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از این نظر باید گفت که موتور V8 در مقایسه با موتور W12 بسیار به‌صرفه‌تر است و می‌تواند با سوخت‌گیری کامل، مسافت ۷۴۶ کیلومتر را طی کند. سیستم استاپ/استارت نیز در این خودرو به‌صورت استاندارد موجود است؛ ضمن اینکه بنتایاگا V8 به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها نیز مجهز است. این سیستم می‌تواند در رانندگی عادی نیمی از سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت از مدار خارج کند و در صورت نیاز به قدرت بیشتر،سیلندرهای غیر فعال می‌توانند در زمان تنها ۲۰ میلی‌ثانیه و بدون اینکه راننده اصلا متوجه شود دوباره فعال شوند.

در خصوص ظاهر خودرو مدل V8 تفاوت چندانی با مدل W12 ندارد. در این مدل نیز شاهد استفاده از خروجی‌های اگزوز چهارتایی هستیم و به‌صورت سفارشی امکان نصب ترمزهای کربن سرامیکی وجود دارد که این آپشن برای نخستین بار روی این خودرو عرضه می‌شود. این ترمزها قوی‌ترین ترمزی هستند که تاکنون روی یک بنتلی نصب شده‌اند و از نظر سایز نیز دیسک‌های جلوی آن بزرگ‌ترین در بین تمامی خودروهای تولید انبوه جهان هستند. کالیپرهای ترمز مدل V8 به رنگ زرد هستند که درون رینگ‌های جدید آلومینیومی با ابعاد ۲۲ اینچی جای گرفته‌اند. این رینگ‌های جدید پنج‌پره به رنگ تیره و پولیش‌خورده هستند و جذابیت بالایی در نمای جانبی خودرو ایجاد کرده‌اند.

به گزارش زومیت با ورود به داخل کابین، می‌توانید مدل V8 را به‌راحتی از روی قطعات براق فیبر کربنی آن تشخیص دهید. البته امکان سفارش تزیینات مات نیز برای کابین خودرو وجود دارد. این مدل جدید به غربیلک فرمان چوبی مجهز است و می‌توان برای کابین آن ۷ مدل طرح چوب طبیعی انتخاب کرد. برای تودوزی کابین بنتایاگا V8 می‌توان چرم جدیدی با نام Cricket Ball سفارش داد که برای نخستین بار در محصولات بنتلی عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه امکان انتخاب ۱۵ رنگ مختلف برای چرم کابین وجود دارد.

خریداران بنتلی با خرید بنتایاگا امکانات دیگری نظیر سیستم Bentley Dynamic Ride، سیستم کنترل الکترونیکی چرخش بدنه، سیستم تعلیق چند حالته، قابلیت انتخاب چهار حالت رانندگی، سیستم برق ۴۸ ولتی و سیستم صوتی حرفه‌ای Naim با ۱۸ بلندگو و قدرت ۱۹۵۰ وات را دریافت خواهند کرد که سیستم صوتی این خودرو، قوی‌ترین در کلاس خود است.

بنتلی حالا مدل V8 بنزینی و دیزلی را در کنار مدل W12 دارد؛ اما علاقه‌مندان منتظر معرفی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو هستند. احتملا نسخه‌ی پلاگین هیبریدی بنتایاگا نیز در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد که گمان می‌رود به پیبشرانه‌ی V6 به حجم ۲.۹ لیتر در کنار موتور الکتریکی، مشابه پورشه پانامرا E-Hybrid مجهز باشد. قیمت نهایی بنتلی بنتایگا V8 بنزینی مشخص نیست؛ اما مطمئنا بیش از ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • توافق جدیدی را با ایران می‌خواهیم
  • آمریکا گشت زنی مشترک با ارتش ترکیه در منبج سوریه را ادامه می‌دهد
  • تیم تفتیش ترکیه وارد خانه کنسول سعودی در استانبول شد
  • محورهای دیدار اردوغان و وزیر خارجه آمریکا
  • ابراز نگرانی روسها از تحرکات آمریکایی ها در شمال شرق سوریه
  • تقابل آمریکا و متحدانش، با ایران به FATF کشیده شد
  • گفتگوی تلفنی ظریف با وزیرخارجه پاکستان برای پیگیری وضعیت “مرزبانان ایرانی”: خواهان اقدامات جدی برای بازگشت سریع تمامی مرزبانان به ایران هستیم
  • سرکنسول ایران در کربلا: زائران اربعین دلار یا دینار همراه داشته باشند
  • واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا: رفتارهای دولت آمریکا نه تنها منافع مردم ایران بلکه ثبات و امنیت جهان را مورد تهدید قرار می دهد
  • واکنش مطهری به اظهارات دادستان درباره حضور زنان در استادیوم
  • دل‌وقلوه توئیتری محمود احمدی‌نژاد با کاربران خارجی
  • علم الهدی: اینکه به نماینده پیامک بزنند “اجرت با امام حسین” تهدید است؟
  • چرا “لیر” گران شد؟
  • آمریکا بیست بانک و نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • پرونده آرش کیخسروی به دادگاه انقلاب رفت
  • بانک جهانی: فقر در جهان “به‌شکل غیرقابل‌قبولی” بالاست
  • نادر مرتضی‌پور رهبر مهمان ارکستر ملی شد
  • خانم بازیگر: هیچ وقت نمی‌خواهم در فضای مجازی حاشیه‌ساز باشم
  • عضو شورای نگهبان: کسی جرات ندارد پیامک تهدیدآمیز برایم ارسال کند
  • محیط زیست حاشیه سیاسی ندارد/دانشجویان حامی محیط زیست جایگاه خود را در اسناد بالادستی پیدا کنند
  • کنسول عربستان در استانبول برکنار شد
  • سگ آزار در چایپاره دستگیر شد؟
  • بازدید وزیر کشور عراق از گذرگاه مرزی زرباطیه با ایران
  • واکنش مسکو به تحریمهای آمریکا علیه ایران منفی خواهد بود
  • جدیدترین موضع گیری ریاض درباره جزایر سه گانه ایرانی
  • انتقاد «مطهری» از جایگزینی یک شهادت به جای ولادت در هفتم صفر: صدا و سیما اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی دارد
  • ترامپ: من به اوکراین سلاح دادم، اوباما بالش!/ هیچ کدام از رئیس‌جمهورهای آمریکا، سرسخت‌تر از من با روس‌ها نبوده
  • طلسم عرضه اولیه بورس شکست
  • عباس عبدی: عارف هیچگاه حتی در سال ۹۲، گزینه اصلاح‌طلبان نبوده و در آینده هم بعید است چنین اتقافی رخ دهد
  • نارضایتی جنسی؛ یکی از دلایل اصلی طلاق در ایران
  • Ad