لزوم تحصیل دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در مدارس عادی

    کد خبر :175063

محسنی بندپی تصریح کرد: دانش‌آموزان معلول و به ویژه آن‌ دسته از کودکانی که دچارمعلولیت جسمی هستند نباید از تحصیل محروم شوند و از حضور در مدارس و مراکز آموزشی باز بمانند.

به گزارش افکارنیوز، انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: در حال حاضر تحصیل در مقطع ابتدایی برای سایر کودکان کشور اجباری است.

محسنی بندپی افزود: سازمان بهزیستی کشور به صورت جدی و دقیق، وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را پیگیری می‌کند و بهتر است بگویم که به دلیل حساسیت و اهمیت مسئله بازماندگی از تحصیل کودکان، با نورافکن وضعیت این کودکان را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان معلول و به ویژه آن‌ دسته از کودکانی که دچارمعلولیت جسمی هستند نباید از تحصیل محروم شوند و از حضور در مدارس و مراکز آموزشی باز بمانند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برای مسئله تحصیل دانش‌آموزان معلول اعلام آمادگی کرده است و بر این اساس، اعتبار ویژه این امر را در نظر گرفته است.

محسنی بندپی تصریح کرد: برای گسترش مراکز آموزشی ویژه دانش‌آموزان معلول زیر نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ردیف بودجه‌ خاصی تعریف شده است.

وی اظهار کرد کرد: هیچ یک از مدارس و مراکز آموزشی دولتی، نمی‌توانند مانع از تحصیل دانش‌آموزان معلول جسمی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: عملکرد فعلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص دانش‌آموزان معلول، به ویژه دانش‌آموزان معلولان جسمی خوب است.

محسنی بندپی یادآور شد: اگر دانش‌آموز معلول جسمی، به دلیل مخالفت و عدم همکاری مدیر مدرسه از تحصیل محروم شود، سازمان بهزیستی کشور مشکل او را بررسی و مرتفع خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید