رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد:

جمع آوری ۵۳ میلیارد تومان کمک نقدی و ۲۰ هزار تن کالا برای کرمانشاه

    کد خبر :171466

رئیس جمعیت هلال احمر آخرین آمار کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده کرمانشاه را ۵۳ میلیاردتومان کمک نقدی و بیش از ۲۰ هزار تن کالای غیرنقدی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پیوندی در اختتامیه اولین همایش کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که صبح امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: اهمیت پیشگیری کمتر از مقابله با حوادث نیست اما شاهدهستیم که درصد زیادی از خسارات طبیعی و غیرطبیعی در کشور به دلیل بی‌توجهی به این حوزه ایجاد می‌شود. دولت با تخصیص اعتبارات لازم و حمایت از نهادها می‌تواند زیرساخت‌های پیشگیری را تقویت کند. رسانه‌ها با برنامه‌سازی و آگاهی‌رسانی وزارت مسکن با سخت‌گیری در زمینه ساخت بناها و بازسازی بافت فرسوده و هلال‌احمر با تربیت امدادگران خبره و آموزش رایگان امداد و کمک‌های اولیه می‌توانند در زمینه پیشگیری موثر عمل کنند.

وی ادامه داد: در زلزله اخیر کرمانشاه هلال‌احمر تا هر زمان که لازم باشد در کنار مردم باقی می‌ماند. از ابتدای وقوع این حادثه تمامی نیروهای عملیاتی و واکنش سریع به همراه سگ‌های جست‌وجو در منطقه حاضر شده‌اند. تیم‌های امدادرسانی نیز بیمارستان‌های صحرایی را نیز در حیاط بیمارستان تخریب شده سر پل ذهاب برپا کرده‌اند.

رییس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به انجام بیش از ۳۰۰ سورتی پرواز برای انتقال مصدومان و امدادرسانی توسط بالگردهای هلال‌احمر تصریح کرد: جلب مشارکت‌های مردمی در این حادثه بی‌سابقه بود. بیش از ۲۰ هزار تن کالای غیرنقدی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد و میزان کمک‌های نقدی نیز به ۵۳ میلیارد تومان رسید.

رییس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: با ترکیب این فعالیت‌ها می‌توان به تراز مناسب تاب‌آوری رسید و علاوه بر ایجاد آمادگی در سطح ملی در زمان وقوع حوادث از ایجاد خلل در سیستم جلوگیری کرد. حادثه در جهان امروز بسیار پیچیده‌تر شده است. کشور ما در منطقه حادثه خیزی واقع شده و باید آمادگی مردم ارتقاء یابد.

پیوندی با بیان اینکه مطالبه گری از دولت و پاسخگویی نهادها درباره عوارض ناشی از فعالیت‌ها و سوءفعالیت‌ها نهادینه نشده است، ادامه داد: لازم است با آسیب‌شناسی دقیق علت بروز حوادث و نقش نهادها را در آن مشخص کرد. هلال‌احمر در حوادث با سرعت در قلب حادثه حضور پیدا می‌کنند و کار تامین امنیت و اسکان آنها، ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه، خدمات بهداشتی درمانی و دمیدن روح داوطلبی در جامعه را برعهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید