کابینه جدید کویت روز یکشنبه معرفی می شوند

    کد خبر :169111

روزنامه کویتی ‘الرای’ روز شنبه به نقل از منابع موثق گزارش داد که کابینه جدید کویت فردا (یکشنبه) معرفی خواهند شد.

به گزارش  بازتاب، الرای نوشت: پس از معرفی وزیران کابینه جدید، آنان در مقابل امیر کویت سوگند یاد می کنند و پس از آن شورای وزیران جدید به ریاست ‘شیخ جابر المبارک’ نخست وزیر برای تشریح برنامه های آینده، تشکیل جلسه می دهد.
این منابع اظهار امیدواری کردند که دولت جدید بتواند در مقابل چالش های جدید و در راستای آرمان ها و اهداف اعضای مجلس امت برای همکاری های مشترک بین مقامات اجرایی و قانونگذاران به منظور تعیین اولویت ها در مرحله اجرا، موفق عمل کند.
این منابع که نامی از آنان در گزارش ذکر نشده، اعلام کردند که کابینه جدید کویت متشکل از ‘شیخ ناصر صباح الاحمد’ معاون اول و وزیر دفاع، ‘شیخ صباح الخالد’ معاون نخست وزیر و وزیر خارجه، ‘شیخ خالد الجراح’ معاون نخست وزیر و وزیر کشور، ‘انس الصالح’ معاون نخست وزیر و وزیر مشاور در امور نخست وزیری، ‘نایف الحجرف’ وزیر دارایی، ‘حامد کمیخ’ وزیر آموزش عالی و ‘عادل الخرافی’ وزیر مشاور در امور مجلس امت هستند.
به گفته منابع آگاه، وزیرانی که از کابینه خارج شده اند شامل ‘شیخ محمد عبدالله’ وزیر مشاور در امور شورای وزیران، ‘عصام المرزوق’ وزیر نفت و انرژی و آب، ‘جمال الحربی’ وزیر بهداشت، ‘یاسر ابل’ وزیر مشاور در امور مسکن ، ‘محمد الفارس’ وزیر آموزش و احتمالا ‘عبدالرحمن المطوع’ وزیر کار می شوند.
این منابع در باره ‘محمد الخالد’ معاون وزیر و وزیر دفاع و همچنین ‘هند الصبیح’ وزیر مشاور در امور اقتصادی گفتند که گفت و گو در باره سپردن پست های جدید به آنها در حال جریان است و با توجه به تمایل و نپذیرفتن پست های وزارتی، آنان تصمیم می گیرند که در دولت بمانند و یا کابینه را ترک کنند.
الرای نوشت که منابع عالی رتبه کویتی همچنین گفتند که امیر کویت سه شنبه آینده به دعوت ‘رجب طیب اردوغان’ رئیس جمهوری ترکیه عازم این کشور می شود تا در کنفرانس اسلامی ، شرکت کند.
این کنفرانس به منظور بررسی قضیه بیت المقدس در جریان تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر ، چهارشنبه آینده تشکیل می شود.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در سخنانی ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت ، هر چند انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر شش ماه به تاخیر انداخت.
این تصمیم ترامپ موجی از اعتراض و انتقاد در سطح بین المللی را به دنبال داشته است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید