بندر چابهار متحول‌کننده اقتصاد شرق کشور است

    کد خبر :163080

‌دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بندر راهبردی چابهار به دلیل اتصال به آب‌های اقیانوسی و نزدیکی به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و مناطق همجوار دریایی، متحول‌کننده اقتصاد شرق کشور است

مرتضی بانک، جمعه‌شب در جمع مدیران و اعضای هیات‌مدیره منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار افزود: مناطق آزاد باید همیشه به دنبال فرصت‌های جدید برای رونق فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری خارجی، تولید و کسب‌وکارهای نوین باشند.

وی اظهار کرد: دولت اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های بندری چابهار انجام داده و مرحله نخست آن در آستانه بهره‌برداری است.

بانک گفت: تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نویددهنده توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه اظهار کرد: بندر چابهار می‌تواند کالاهای مناطق همجوار را به کشورهای دنیا صادر کند و این امر منفعت خوبی برای اقتصاد ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار به ۸٫۵ میلیون تن و در آینده به ۸۳ میلیون تن موجب تحول اقتصادی و ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

بانک تصریح کرد: برنامه‌های اولویت دار و فعلی مناطق آزاد تلاش برای رفع موانع و نواقص، ایجاد امکانات مناسب‌تر و جدیدتر برای مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای در طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان نیروی محرکه و خلاقیت است.

به گزارش  ایسنا،مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه‌گذار به تضمین‌های کافی و آینده‌نگرانه برای حفظ سرمایه خود در مناطق آزاد نیاز دارد و یکی از کارهای مهم سازمان‌های مناطق آزاد ایجاد اعتماد و داشتن برنامه برای جلب و جذب سرمایه‌گذار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید