عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با بازتاب مطرح کرد؛

باید با تاسیس موزه هسته ای قدرت و صداقت خود را به مردم دنیا ثابت کنیم

    کد خبر :161930

همواره یکی از اتهاماتی که ایالات متحده آمریکا و همپیمانان غربی اش در پرونده هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران زده اند، موضوع پنهان کاری هسته ای بوده است.
به گزارش بازتاب؛این اتهامات در حالی مطرح می شود که همواره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بر سالم بودن برنامه هسته ای کشورمان تأکید کرده و ادعاها و اتهامات غربی ها را واهی دانسته اند.

با هدف بررسی جوانب مختلف این موضوع، خبرنگار بازتاب به سراغ یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفت.

در همین راستا ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار بازتاب با اشاره به ضرورت تاسیس موزه های هسته ای با هدف نمایش توان هسته ای کشورمان به مردم دنیا، گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی بارها این مساله را به مسئولان زیربط تذکر داده اند و چند هفته قبل وقتی بازدیدی از مجموعه کرج داشتیم نیز در آنجا هم این موضوع را متذکر شدیم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه دنیای غرب تلاش می کند بحث هسته ای را فقط در قالب بمب اتم به دنیا معرفی کند و همین باعث شده که بر این مساله سوار شود و افکار عمومی جهان را به سویی سوق دهد که خودش از آن منفعت می برد تا به نوعی از آن طریق بتواند مشروعیت خود را به دنیا معرفی و یا غالب کند.

حسن بیگی با بیان اینکه بحث هسته ای در بخش دارو، درمان، کشاورزی، صنعتی، مباحث مربوط به انرژی، در مقاطع مختلف و در زمینه های گوناگون همواره مطرح است و الان در جمهوری اسلامی هم روی آن کار می شود، گفت: به عنوان مثال در سفری که به کرج داشتیم متوجه شدیم که دانشمندان ما از یک هسته توانستند 150 گونه در بخش کشاورزی تولیدات داشته باشند یعنی افزایش تولیدات کشاورزی ما ضریب 10 و 15 به خودش گرفته است.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های جوانان ما در رابطه با بخش دارویی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که آمریکایی ها همواره تلاش می کنند جهان را تحت سلطه خود قرار دهند، بحث داروهای هسته ای است که الان در کشور خوشبختانه داروهایی کشف شده که می تواند نوزدان و کودکان زیر 6 سال را درمان کند این در حالی است که در گذشته 100 % نوزادانی که زمان تولد تا شش سالگی دچار بیماری بودند، از بین می رفتند، در حالی که در آمریکا کمتر از 10 % توانستند با داروهایشان این کودکان را معالجه کنند، دانشمندان ما الان بالغ بر 40 % موفقیت داشته اند یعنی 40 % از بیماران سرطانی را تا سن شش سالگی درمان کردند.

نماینده مردم دامغان ضمن تاکید بر ضرورت اهمیت استفاده از انرژی هسته ای با عنوان انرژی پاک، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هم یکی از مناطق ژئوپولتیک و بسیار مهمی است که در این زمینه مخازنش بسیار بالاست و در این رابطه باز هم دانشمندان ما اقداماتی را انجام دادند که آمریکایی ها نتوانستند در این زمینه تحمل کنند لذا فشار آوردند تا تحت شایعات واهی و سخنان مضحک در سطح بین المللی این فعالیت ها را محدود کنند.

حسن بیگی با اشاره به مفاد برجام مبنی بر لزوم کمک کشورهای 1+5 به ایران، یادآور شد: متاسفانه در این زمینه هم کمکی به جمهوری اسلامی نکردند اما جوانان ما آرام ننشستند و اگر در آن مقطع بنا بر این بود که ما 190 هزار سو داشته باشته باشیم یعنی سانتریفیوژهای نسل یک برای این کار باید 190 هزار سانترفیوژنسل 1 می داشتیم.

وی با بیان اینکه الان شاهدیم که دانشمندان ما به نسل 8 رسیده اند و هر سانترفیوژنسل 8 باید بتواند 20 سو تولید داشته باشد، گفت: بخش دیگری که از انرژی هسته ای استفاده می شود، بخش پرتو درمانی ها و نانو است، لذا انرژی هسته ای امروز در دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است که متاسفانه ما در ان زمینه شاهد کم کاری هایی در زمینه معرفی این اقدامات نسبت به کارهایی که انجام می شود هستیم.

این عضو کمیسیون امنیت افزود: البته در بحث نیروی انسانی طبیعتا با توجه به اهداف صهیونیزم بین الملل و به ویژه سازمان های جاسوسی موساد و CIA احتمال دارد که عناصر ترور شوند لذا در معرفی افراد محدودیت هایی داریم، اما دستاورها می تواند هم از طریق صدا و سیما و هم از طریق یک موزه به مردم معرفی و شناسانده شود و مردم فعالیت هایی که در بخش های گوناگون انجام می شود را ببینند.

وی با بیان اینکه ما هم بدلیل آنکه از دیگر قدرت های جهان عقب نیفتیم طبیعتا باید در این زمینه گام های بلندتری برداریم و در این بخش بتوانیم اقدامات بزرگ را عملیاتی کنیم، گفت: ما خوشبختانه به دلیل جوان بودن جمعیت کشورمان دانشمندان زیادی داریم و آنچه را در این خصوص بخواهیم توسعه و تقویت بخشیم باز هم مطمین باشیم که نیروهای فراوانی داریم.

حسن بیگی ضمن اشاره به کاربردهای گوناگون انرژی هسته ای، گفت:

امید می رود مسئولان کشوری همتی کنند تا مردم ما با دستاوردها هسته ای دانشمندان خودمان آشنا شوند، از طرفی هم به دنیا بگوییم که انرژی هسته ای حق مسلم ما است و هدف ما تولید بمب نیست بلکه اهداف انسان دوستانه و صنعتی و خدمت به انسان ها مورد توجه است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام اقداماتی در برخی مباحث هم در بخش سمعی و هم در بخش بصری اظهار داشت: این موزه ها اگر ایجاد شود اولا برای همه ملت ما که بیایند و آن را ببینند و از اجزای هسته ای آگاهی یابند بسیار حائز اهمیت است و همچنین برای اقشار مختلف که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ما در بخش علوم انسانی در کشور بیکارند اینجا می تواند شغل ایجاد و ثروت تولید کند و در بحث علمی راهبردهای بلندی داشته باشند.

نماینده مردم دامغان افزود: برگزاری این موزه ها همچنین می تواند دستاوردهای ما را به دنیا نشان دهد و در این بخش هم به دنیا اعلام کنیم که جمهوری اسلامی دارای این قدرت و تکنولوژی است. امروز یک بخش از اجزای اقتدار ملی کشورها به سرمایه ملی بر می گردد و بخش دیگر به نیروی انسانی و بحث تکنولوژی بستگی دارد لذا تکنولوژی امروز یکی از موارد مهم اقتدار ملی هر کشوری است.

این عضو کمیسیون امنیت با بیان اینکه امروز دانشمندان ما به این ثروت بزرگ دست پیدا کرده اند و اگر این ثروت توسط موزه ها به دنیا نشان داده شود و از نزدیک دستاوردهای آن را ببینند طبیعتا آنها گروهی که با جمهوری اسلامی همراه هستند، خوشحال می شوند و تحقیقا آنهایی که مخالف هستند عصبانی می شوند، گفت: همان طور که ترامپ نسبت به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در اجزای مختلف و حضور در منطقه شدیدا عصبانی است که البته از این عصبانیت هم باید بمیرد زیرا امروز ایران، ایران قوی، بزرگ و قدرتمند است و کسی نمی تواند با یک تشر منافع ملی کشور ما را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این جزء منافع ملی ما می تواند خط قرمز ما باشد تصریح کرد: برای آنکه هر کشوری بخواهد نسبت به دانش هسته ای ما انتقاد و اعتراضی داشته باشد باید مقابل 80 میلیون جمعیت ایران قرار می گیرد، لذا تاسیس موزه هسته ای جزء ضروریات و واجبات است و تا این ساعت هم ما تاخیر کرده ایم و می توانیم آن را عملیاتی کنیم و قطعا اگر صاحبنظران و دانشمندان با صنعت گران هم آشنا باشند حتی در بخش های دیگر هم می توانند با سازمان اتمی ما همکاری کنند و لذا این حوزه ها را به سمت استان ها و شهرستانها هم گسترش دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید