جدیدترین اخبار
۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴ پزشکی و سلامت کد خبر :127429

۴ گام موثر برای افزایش سطح اکسیژن در خون!

اکسیژن مهمترین ماده برای عملکرد سالم تمام اجزای بدن است و حتی منجر به پیشگیری از سرطان می شود. به یاد داشته باشید که سلول های سرطانی در یک محیط اسیدی و کم اکسیژن رشد می کنند.

به گزارش بازتاب و به نقل ازsteptohealth چندین روش طبیعی مانند سلول های بنیادی برای افزایش اکسیژن در خون وجود دارد که می توان با آنها از اثرات مخرب اکسیژن پایین در خون جلوگیری و سلامت خود را حفظ کرد.

تنفس منظم: آیا می دانستید که تنفس نامنظم خود ممکن است ۲۰ درصد از میزان اکسیژن خون را کاهش دهد؟ کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند منجر به اضطراب، خستگی، سردرد و در موارد شدید کما و مرگ شود. سطح اکسیژن خون خود را با تمرین تنفس عمیق بهبود ببخشید. این تمرین ها انرژی را بیشتر می کند، پاکسازی ریه ها را انجام می دهد و باعث افزایش اکسیژن در خون می شود.

ورزش: دریافت مقادیر کافی ورزش در روز، به ویژه زمانی که ضربان قلب شما برای حداقل ۳۰ دقیقه افزایش می یابد، می تواند سطح اکسیژن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به این دلیل که پاسخ های فیزیولوژیکی توسط مغز کنترل می شود. پیاز مغز تنفس را در زمان خیلی از فعالیت ها مثل خواب، ورزش و غذا خوردن را تنظیم و کنترل می کند. وقتی ورزش می کنید، سلول ها بیش از هر کار کم تحرک دیگری اکسیژن مصرف می کنند تا جایی که دی اکسید کربن زیاد می شود و مغز درخواست تولید اکسیژن توسط سلول ها را افزایش می دهد. ورزش همچنین باعث افزایش رشد عروق خونی جدید می شود و می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون و دیابت نوع ۲ کنترل کند.

مصرف آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب: مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری برای افزایش سطح اکسیژن خون ضروری است. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین سی در انواع توت، حبوبات خاص و سبزیجات تیره رنگ یافت می شود. اسیدهای چرب ضروری نیز به هموگلوبین برای مکانیسم انتقال اکسیژن در خون کمک می کنند. روغن کتان، روغن زیتون، گردو، و ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. در نظر داشته باشید که مصرف الکل و غذاهای شیرین منجر به استرس اکسیداتیو و کاهش سطح اکسیژن در خون می شوند و راه راه را برای ابتلا به انواع سرطان ها باز می کنند.

تکنیک های تمدد اعصاب: تکنیک های تمدد اعصاب می تواند به افرادی که بیماری مزمن انسدادی ریه دارند کمک کند. وقتی شما آرام هستید تنفس عمیق آسان تر می شود، سطح اضطراب پایین می آید و میزان دریافت اکسیژن افزایش می یابد. مدیتیشن، یوگا، تمرین تفکر مثبت و نوشتن افکار منجر به افزایش سطح اکسیژن خون می شود.

وبگردی

روی خط خبر

  • یا چک شدن حساب بانکی یا انصراف از دریافت یارانه نقدی!
  • ۸ نفر و یک شرکت گری مارکت از رانت واردات هزار میلیارد سود کردند
  • واردات موبایل اپل آیفون توسط تامین‌اجتماعی تایید شد
  • محبوب‌ترین انرژی‌های پاک در سرمایه‌گذاری جهانی کدامند؟
  • افشاگری درباره پشت‌پرده بیت‌کوین
  • وزارت خارجه نسبت به تحولات عفرین واکنش نشان داد
  • دبیر شورای نگهبان: اغتشاشات اخیر ادامه فتنه‌ ۸۸ بود /برخی در لباس روحانیت گرفتار تشریفات هستند
  • رشیدپور و مدیری، بازیکنان تخریبی رسانه ملی!
  • خرازی با اسد دیدار کرد
  • تعطیلی دولت آمریکا یعنی چه؟
  • الجبیر: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران از أنصارالله متوقف شود!
  • وزارت امور خارجه به جای تهدید، پاسخ سوال منتقدان را بدهد
  • نرخ تورم به ۸.۲ درصد رسید
  • دردسرهای نظام ارزی مبهم برای تجار شناسنامه‌دار
  • تذکر کتبی ۲۰ نماینده به رئیس‌جمهور درباره انتقال آب دریای خزر
  • نامه مهناز افشار به معصومه ابتکار
  • گسترش یگان‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار ۱۵ درجه برای نخستین بار
  • مشکل فنی دلیل قطع «کودک شو»
  • هیچ کس با شبکه‌های مجازی مخالف نیست/ دغدغه مردم بی‌بند و باری است
  • جمع آوری دستفروشان خیابان ولیعصر از امروز
  • دانش آموزان فعال “کلبه بازیافت مدارس” غرب تهران بن کتاب می‌گیرند
  • اجازه هیچ‌گونه تهدید از خاک کردستان علیه ایران را نخواهیم داد
  • دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است
  • تحول در آموزش و پرورش نیازمند تغییر در ساختار مدیریت و تجهیزات است
  • سفیر چین در ایران: آماده بیشترین همکاری با خانواده‌های درگذشتگان سانچی هستیم
  • چرا قیمت دلار سر به فلک کشیده است؟
  • واکنش سیدعلی خمینی به اعتراضات اخیر: تمام مشکلات ما از دشمن بیرونی نیست
  • چهار شرکت دیگر هم مجوز پیش فروش خودرو را دریافت کردند؛ تعداد شرکت‌های مجاز به ۱۷ رسید
  • علم الهدی:مشهد را سیبل کرده اند / ندای اسلام از این شهر می آید
  • دادگاه عالی عراق درخواست پارلمان برای تغییر تاریخ انتخابات را رد کرد