ماموريت رئيس جمهور فرانسه در تهران؛ ماکرون حامل پيام مهم به ايران

    کد خبر :123934

ماكرون تاييد كرد كه براي انجام گفتگوهاي لازم به ايران مي رود.
به گزارش خبرگزاري آريا، رئيس جمهور فرانسه امانوئل ماكرون تاييد کرد که براي انجام گفتگوهاي لازم به ايران سفر خواهد کرد.
رئيس جمهور فرانسه امانوئل ماكرون تاييد کرد که براي انجام گفتگوهاي لازم از ايران، کشوري که تحت فشارهاي شديد بين المللي بابت برنامه هسته اي قرار دارد ديدن خواهد کرد و با مقامات ايراني صحبت خواهد کرد.
او گفت:” من در زمان لازم به ايران خواهم رفت تا گفتگوهاي مورد نياز با ايران را انجام دهم.”
او تاکيد کرد که فرانسه متعهد به برجام خواهد بود.

ماکرون حامل پيام مهم به ايران
شبکه تلويزيوني فرانس 24 اطلاع داد که امانوئل ماکرون در سفر خود به ايران پيام مهمي را با خود به همراه دارد.
شبکه تلويزيوني فرانس 24 اطلاع داد: پس از موضع‌گيري اخير دونالد ترامپ عليه توافقنامه هسته‌اي با ايران، سفر رئيس جمهور فرانسه به ايران پيام مهمي را به همراه دارد.
اين شبکه همچنين اعلام کرد: دونالد ترامپ تصميم گرفته است توافقنامه هسته‌اي با ايران را تاييد نکند. اين تصميم ترامپ با واکنش‌هايي روبروست. پاريس از کنگره آمريکا درخواست نمود توافقنامه اي را که پس از مذاکرات دشوار بدست آمده است، از بين نبرد. امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه،مي خواهد به ايران سفر کند.
بر اساس اطلاعات اين شبکه فرانسوي: سفر امانوئل ماکرون به ايران، اين خبر ديگر يک ترديد نيست، بلکه يک امکان است. «اليزه»، کاخ رياست جمهوري فرانسه، با صدور بيانيه‌اي اطلاع داد که در پي دعوت حسن روحاني، رئيس جمهور ايران، رئيس جمهور فرانسه، احتمالا به اين کشور سفر خواهد کرد. از سال 1976 تا به امروز، ماکرون اولين رئيس جمهور فرانسوي است که به ايران سفر مي‌کند. سفر ماکرون به تهران پس از اعلام تصميم ترامپ، پيامي مهم در خود دارد. اين توافقنامه پس از دوازده سال مذاکره در سال 2015 بين ايران، پنج عضو دائم شوراي امنيت به اضافه آلمان منعقد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید