عربستان و امارات سیاست تنش زایی در منطقه را در پیش گرفته اند

    کد خبر :444269

وزیر خارجه قطر در گفتگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی و امارات سیاست تنش زایی و بی ثباتی در منطقه را در پیش گرفته اند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفتگو با شبکه آمریکایی CNBC عربستان را به محاصره دوحه و تجاوز بدون دلیل به یمن و ربودن سعد الحریری نخست وزیر لبنان در نوامبر سال ۲۰۱۷ متهم کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما در حال حاضر با عربستان سعودی نیستیم و با این کشور اختلاف نظر داریم چرا که سعودی ها از طرفی قطر را محاصره کرده اند و از سوی دیگر به جنگ بدون دلیل به یمن ادامه می دهند و در گذشته نیز سعد الحریری نخست وزیر لبنان را ربودند. سیاست ریاض سیاست تنش زایی و بی ثباتی در منطقه است لذا عربستان مسئول ناآرامی های روزافزون در خاورمیانه است.

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: عربستان و امارات از فعالیت های مشکوک در شماری از کشورها حمایت می کنند و هدف آنها بی ثبات کردن منطقه است.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی خاطرنشان کرد: دوحه تحریم یکجانبه علیه هیچ کشوری را تشویق نمی کند. ما با سیاست های امارات نیز که از رژیم های خشن، کودتا در لیبی و بی ثبات سازی سومالی و تجزیه یمن حمایت می کند اختلاف نظر داریم.

به گزارش مهر، وی اعلام کرد: ایران جزئی از منطقه ما است چه با سیاست این کشور موافق یا مخالف باشیم. وزیر خارجه قطر در بخشی دیگر از گفتگوی خود گفت: ما آمریکا را به بازگشت به مذاکره و راهکار دیپلماتیک تشویق می کنیم.

گفتنی است چهار کشور عربی مذکور از یک سال و نیم قبل روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید