TCL و هایسنس درحال رسیدن به صدر فروش بازار تلویزیون هوشمند
بر اساس گزارش Omdia، محمولههای تلویزیونهای سامسونگ و ال جی در سال جاری به ترتیب به 4.13 میلیون دستگاه و 2.58 میلیون دستگاه خواهد رسید و TCL چین با 2.45 میلیون دستگاه و هایسنس با 2.14 میلیون دستگاه در رتبههای بعدی قرار دارند.
بازتاب-یکی از مدیران فناوری کرهای ناشناس اظهار داشت:”TCL و هایسنس چینی مانند سامسونگ و ال جی در گذشته برای رشد با یکدیگر رقابت میکنند.” او TCL را به عنوان یک بازیکن قدرتمندتر که تهدیدی مستقیم برای رقبای کرهای است، میشناسد.
وی افزود: “آنچه TCL را قدرتمندتر میکند این واقعیت است که بخش نمایشگر مخصوص به خود را دارد و همان استراتژی سامسونگ و الجی.” در سالهای اولیه تولید تلویزیونهای LCD، زمانی که سونی ژاپن اولین تولیدکننده تلویزیون بود، سامسونگ و الجی سرمایهگذاری هنگفتی را در تولید پنلها از طریق بخشهای نمایشگر خود آغاز کردند و به آنها اجازه دادند قیمتهای رقابتی ارائه کنند. چند دهه بعد، این دو کرهای با مجموع سهم بازار تقریباً 50 درصد، به تولیدکنندگان شماره 1 و 2 تلویزیون جهان تبدیل شدند، در حالی که سونی با سهم بازار حدود 7 درصد به رتبه پنجم دور افتاده سقوط کرد.
اکنون TCL مجهز به بخش نمایشگر خود است، داستان موفقیت سامسونگ و الجی را تکرار میکند: «این استراتژی یکپارچهسازی عمودی به بهبود کیفیت محصول و استراتژی قیمتگذاری تلویزیونهایشان در آینده کمک میکند.»
یکی دیگر از سخنگویان این شرکت کره ای که خواست نامش فاش نشود، بیان داشت که شکاف بین سازندگان تلویزیون کرهای و چینی به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. وقتی صحبت از تلویزیونهای LCD می شود، تفاوت بسیار ناچیز است. به همین دلیل بوده که شرکتهای کرهای روی مدلهای رده بالایی مانند تلویزیونهای OLED شرطبندی میکنند که تولید آنها سختتر اما سودآورتر است.
اما او تاکید کرد که نقطه قوت کلیدی برندهای کرهای، تجربه به دست آمده در طول سالیان متمادی است. او گفته که در طول قرنطینه COVID-19 در شهرهای بزرگ چین، سازندگان تلویزیون چینی توجه خود را به بازارهای خارج از کشور مانند ایالات متحده و اروپا معطوف کرد اند، اما با موانع زیادی برای ورود مواجه شدهاند.