رونمایی از بزرگ‌ترین پروژه احیای اقیانوس جهان در دبی

URB، توسعه‌دهنده شهرهای پایدار، طرح‌های خود را برای پروژه‌ای که به‌عنوان «بزرگ‌ترین پروژه احیای اقیانوس‌ها در جهان» در سواحل دبی به نام دبی ریفز یا همان صخره‌های دبی معرفی می‌شود، رونمایی کرده است.

بازتاب-URB که به دلیل توسعه شهرهای هوشمند و صفر خالص که مشکلات افزایش جمعیت، شهرنشینی و اثرات تغییرات آب و هوایی را حل می‌کند، شناخته شده ، قبلاً در طراحی و ساخت شهرهای پایدار در Yiti، عمان و جزیره یاس در ابوظبی مشارکت داشته است.

در حال حاضر، URB با پروژه دبی ریفز، مناظر زیبایی را در دبی به وجود خواهد آورد. دبی ریفز یک جامعه شناور پایدار است که طیف وسیعی از امکانات مسکونی، تفریحی، فروشگاهی، آموزشی و تحقیقاتی را ارائه می‌دهد. هدف URB با دبی ریفز این است که دبی را به مرکز تحقیقات دریایی، بازسازی محیط زیست و اکوتوریسم در سراسر جهان تبدیل کند.

بهارش باقریان، مدیرعامل URB در توسعه پروژه ریفز دبی، بر اهمیت اقیانوس برای حفظ محیط زیست سالم تمرکز کرد. باقریان گفته: “سلامت شهرهای ما به طور ذاتی با سلامت اقیانوس‌های مرتبط است. اقیانوس منبع حیات بوده و همه چیز را کنترل می‌کند. با توجه به اینکه همه چیز در سیاره ما به هم متصل است، یک اقیانوس سالم موجب شهر سالم می‌شود. اگر امروز اقدامی نکنیم، اقیانوس‌ها تا پایان قرن کاملاً متفاوت خواهد بود. “

دبی

طبق دیدگاه سبز باقریان، اقامتگاه‌های دبی ریفز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از مزارع خورشیدی، برق آبی و موج کنترل می‌شود. بازدیدکنندگان از ریفز می‌توانند در تجارب منحصربه‌فرد اکوتوریسم دریایی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شناور آینده شرکت کنند.

در قلب این پروژه یک موسسه دریایی قرار دارد که هدف آن حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی دبی است. یک صخره مصنوعی به مساحت 77 مایل مربع (199 کیلومتر مربع) زیستگاهی طبیعی برای بیش از یک میلیارد مرجان و 100 میلیون درخت حرا ایجاد می‌کند. این اکوسیستم‌های ساحلی برای جذب و ذخیره کربن در نظر گرفته شده‌اند و برخی از آسیب‌های ناشی از حفر نفت و لایروبی در سواحل دبی در دهه‌های گذشته را جبران می‌کنند.

این موسسه به آموزش و حفاظت اختصاص داده خواهد شد. هدف آن رهبری یک ابتکار جهانی پاکسازی اقیانوس‌ها برای حذف زباله‌های پلاستیکی است و اطمینان حاصل می‌کند که اکوسیستم ساحلی دبی به عنوان یک مخزن کربن طولانی مدت عمل می‌کند. کشاورزی احیا کننده اقیانوس‌ها امنیت غذایی و اقتصاد سبزتر را فراهم می‌سازد.

انتظار می‌رود علاوه بر تبدیل دبی به یک مقصد محیطی جذاب، دبی ریفز در چارچوب اقتصاد سبز بیش از 30000 شغل ایجاد کند. باقریان گفت: در برنامه ریزی شهرهای ساحلی و انواع زیرساخت‌ها و توسعه‌های مرتبط با اقیانوس نیازمند روحیه کارآفرینی هستیم. دبی به عنوان یک شهر ساحلی نوآور، بهترین موقعیت را برای رهبری چنین تحولی دارد. فراتر از ایجاد یک مقصد انعطاف پذیر منحصر به فرد برای اکوتوریسم و تحقیقات دریایی، دبی ریفز قصد دارد به طرحی برای زندگی در اقیانوس تبدیل شود و در عین حال اثرات تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید