قوای محرکه خودرو نیمه الکتریکی Lynk & Co 08 مشخص شد

    کد خبر :992771
Lynk & Co 08

به تازگی جزئیات قوای محرکت خودرو الکتریکی Lynk & Co 08 PHEV به طور رسمی مشخص شد و نشان از عملکرد بالا کوپه SUV سایز متوسط این برند دارد.

بازتاب-این خودرو دارای قدرت 400 کیلووات (536 اسب بخار) و حداکثر گشتاور 900 نیوتن متر خواهد بود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 5 ثانیه طول می‌کشد. 08 هفتمین مدل از برند Lynk & Co بوده که هلدینگ جیلی این برند را تاسیس کرد.

در مورد باتری، Lynk & Co 08 دارای یک بسته باتری سه تایی NMC با ظرفیت 39.6 کیلووات ساعت بوده  که برای برد باتری CLTC بیش از  245 کیلومتری مناسب است. با یک مخزن پر، PHEV دارای برد ترکیبی 1400 کیلومتر خواهد بود.

این مدل بر روی نسل دوم پلتفرم CMA ساخته شده که همچنین در خودرو ولوو XC60 تعبیه شد. CMA (معماری مدولار فشرده) توسط Geely-Volvo توسعه یافته و در خودروهای Lynk & Co و Volvo و Polestar 2 به کار گرفته می‌شود.

08 یک خودرو دو دیفرانسیل است و از  سیستم هیبریدی پلاگین EM-P Lynk E-Motive با پیشرانه 1.5 توربو ICE و دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند. سیستم عامل Flyme Auto مبتنی بر هسته لینوکس از Meizu با راننده و مسافران تعامل دارد. جیلی خرید شرکت چینی گوشی هوشمند Meizu را در ژوئن سال گذشته به پایان رساند. اسنپدراگون 8155 پردازشگر سیستم سرگرمی این خودرو است.

خودرو ظاهر خوبی با طراحی ناهموار و جسورانه دارد. البته با وجود PHEV و ICE در زیر کاپوت، 08 دارای جلوپنجره بسته بوده، بنابراین در نگاه اول مانند یک خودروی تمام الکتریکی به نظر می‌رسد.

این مدل براساس کانسپت اخیر برند، دارای چراغ‌های روشنایی با نوارهای عمودی دوقلو روی کاپوت است. این نورها با بالا رفتن به تدریج به یک عنصر منفرد همگرا تبدیل می‌شوند. در زیر چراغ‌های دیلایت 08 قرار دارد.

Lynk & Co 08 از سیستم هیبریدی پلاگین EM-P جیلی با گیربکس 3 سرعته DHT Pro استفاده می‌کند. جیلی ادعا کرده که مکانیسم خنک کننده سیستم بسیار کارآمد است و باعث کاهش 30٪ در ناحیه مشبک می‌شود. در نتیجه، ورودی هوا در قسمت پایین سپر به طور موثر موتور احتراق داخلی را خنک می‌کند.

Lynk & Co 08 با فاصله بین دو محور 2848 میلی متر و ابعاد 4820/1915/1685 میلی متر به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط محسوب می‌شود. در مقایسه با خودروی پرچمدار Lynk & Co، 09، مدل جدید 222 میلی متر کوتاه‌تر، 62 میلی متر باریک‌تر و 95 میلی متر پایین‌تر است. سایز 08 کمی بزرگ‌تر از بی ام و  X4، مرسدس بنز GLC، ولوو  XC60 و سایر رقبا بوده و از رینگ‌های 21 اینچی بهره می‌برد.

در حالی که ممکن است نمای بیرونی جسورانه و خشن باشد، نمای داخلی مدرن و ساده است. کنسول وسط یک پد شارژ بی سیم و دو جا لیوانی را دارد. این خودرو  دارای دو صفحه نمایش بوده که شامل یک صفحه کلاستر 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش بزرگ 15.4 اینچی اطلاعات سرگرمی می‌شود. همچنین دارای یک هدآپ دیسپلی بسیار بزرگ بوده که تجربه رانندگی خاصی رقم می‌زند. به لطف سیستم عامل Flyme Auto، کیفیت اتصال گوشی هوشمند و SW عالی است.

08 به طور رسمی در 25 مارس معرفی شد و امروز بالاخره سیستم انتقال قدرت آن فاش شد. ما همچنان منتظر برچسب قیمت و تاریخ عرضه هستیم، که هنوز اعلام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید