برنامه جدید گوگل به تشخیص دست خط پزشکان می‌پردازد

    کد خبر :961344

همیشه دست خط پزشکان برای بیماران جای پرسش بوده زیرا به شکلی نسخه‌ها توسط آنها نوشته می‌شود که تنها داروخانه‌ها می‌توانند به تشخیص آن بپردازند اما گویی قرار است بزودی اپی ارائه شود که مشکل را حل می‌کند.

بازتاب-سال‌هاست که تعداد زیادی از پزشکان نسخه‌های دارویی خود را چنان سریع می‌نویسند که درک آنچه نوشته‌اند برای بیماران دشوار است. با وجود تلاش‌های شرکت‌های فناوری برای یافتن راه‌حل، این یک مشکل بوده است. گوگل اکنون در تلاش است تا با همکاری با داروسازان به این مشکل رسیدگی کند تا راهی برای رمزگشایی دست خط پزشکان ایجاد کند.

گوگل در حال آزمایش اپلیکیشن جدیدی است که هدف آن کاهش تعداد خطاهای ناشی از دست خط پزشکان در نسخه‌های پزشکی است. به گفته TechCrunch، این اپلیکیشن که در حال حاضر در مرحله نمونه اولیه تحقیقاتی است، به کاربران این امکان را می‌دهد که از یک نسخه عکس بگیرند یا آن را از کتابخانه عکس خود آپلود کنند. سپس برنامه تصویر را پردازش می کند و داروهایی را که روی نسخه نوشته شده است برجسته می‌کند.

پزشکان

این برنامه به جای جایگزینی قضاوت داروسازان، به عنوان یک فناوری کمکی برای داروسازان در نظر گرفته شده است. یکی از مدیران گوگل این فناوری را در کنفرانس سالانه گوگل برای هند این شرکت به نمایش گذاشت، اما هنوز تصمیمی در مورد راه‌اندازی این اپلیکیشن گرفته نشده است.

دست خط ضعیف در نسخه‌های پزشکی می‌تواند منجر به خطاهای دارویی جدی و حتی مرگ‌های تصادفی شود. گزارشی از مؤسسه پزشکی (IOM) تخمین می‌زند که سالانه 1.5 میلیون جراحت در نتیجه نادرست خواندن دست خط‌های نامرتب توسط داروسازان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی رخ می‌دهد. برخی از ایالت‌های ایالات متحده در تلاش برای کاهش این خطاها، سیستم‌های تجویز الکترونیکی را پیاده‌سازی کرده‌اند.

در صورت موفقیت، اپلیکیشن توسعه یافته توسط گوگل می‌تواند ابزار ارزشمندی در کاهش تعداد صدمات ناشی از دست خط ضعیف در نسخه‌های پزشکی باشد. این به طور بالقوه می‌تواند توسط بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان استفاده شود، نه فقط در هند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید