افزایش حوزههای امتحان نهایی و حضور دانشآموزان در گروههای مجزا سر جلسه امتحان
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی دانشآموزان و انتخاب رشته آنها به لحاظ تأثیری که در سرنوشت تحصیلی دارد بسیار مهم است، لذا نباید اجازه دهیم فضا دوقطبی و طوری القا شود که دو مقوله سلامت و امتحان نمیتوانند کنار هم باشند.
خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزشوپرورش در مورد امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم گفت: همان اندازه که حفظ سلامت دانشآموزان مهم است هدایت تحصیلی و آینده تحصیلی دانشآموزان هم امر مهمی محسوب میشود که نباید لطمه و آسیبی به آن وارد شود.
وی ادامه داد: هدایت تحصیلی دانشآموزان و انتخاب رشته آنها به لحاظ تأثیری که در سرنوشت تحصیلی آنان دارد بسیار حائز اهمیت است، لذا نباید اجازه دهیم فضا دوقطبی شود و طوری القا کنیم که دو مقوله سلامت و امتحانات کنار هم نمیتوانند باشند درصورتیکه اگر پروتکلهای بهداشتی رعایت شود، میتوانیم در جایی که لازم باشد، امتحان حضوری برگزار کنیم.
ساکی با تأکید بر اینکه تعطیل کردن امتحانات حضوری به معنای عدم تفکیک دانشآموزان برای شاخهها و رشتههای مختلف تحصیلی است، اظهار کرد: این موضوع، موجب تورم در یک رشته یا شاخه یا کمبود در رشته و شاخه دیگر میشود و بازار کار را نیز در آینده دچار مشکل میکند.
وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزشوپرورش در مورد «نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماریهای همهگیر»، امتحانات پایههای نهم و دوازدهم به دلیل تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانشآموزان به صورت حضوری برگزار میشود.
ساکی ادامه داد: از ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خرداد ماه، امتحانات نهایی در گروههای تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار میشود.
وی با بیان اینکه مقرر شده است، امتحانات پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان یکسان باشد، سؤالات به صورت استانی و برمبنای وضعیت تعیینشده طرح شود، گفت: سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان یا منطقه به صورت مجزا طراحی شود و دانشآموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان میدهند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزشوپرورش تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت دانشآموزان و عوامل اجرایی، امتحانات به گونهای برنامهریزیشده است که دانشآموزان در گروههای مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی افزایشیافته است تا دانشآموزان با فاصله ۲ متر از یکدیگر و در فضایی که از تهویه کافی برخوردار است، روی صندلی قرار گیرند.