تسهیلاتی که بانک رفاه برای اقشار مختلف در نظر گرفته است/ ارائه تسهیلات با نرخ سود کمتر از تورم در دستور کار بانک رفاه

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
    کد خبر :742677

در دورانی که تورم فزاینده و فشار اقتصادی مضاعف، بسیاری از خانواده های ایرانی را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است، بانک رفاه کارگران ضمن درک این مشکلات تلاش های قابل تأملی را برای افزایش رفاه شهروندان آغاز کرده است؛ تلاش هایی که در سبد تسهیلات اعطایی این بانک به مشتریان دیده می شود و فصل جدیدی در ارائه خدمات بانکی به شهروندان را پیش روی آنها قرار داده است.

بانک رفاه کارگران در بسته تسهیلات اعطایی خود به مشتریان، ضمن درک تنوع نیاز و توان مشتریان به ارائه خدمات متنوعی می پردازد تا دامنه پوشش خدمات گسترده تر شده و عموم مشتریان را شامل شود.

جالب اینکه مشتریان جامعه هدف این طرح ها بسته به توان بازپرداخت و نیاز خود می‌توانند با حضور در شعب این بانک در سراسر ایران درخواست تسهیلات بدهند و درست آن تسهیلاتی را دریافت کنند که هم به آن نیاز دارند و هم بازپرداخت اقساطش در توانشان است.

تسهیلاتی که از جمله مزایای آن می‌توان به نرخ سود پایین تر از نرخ تورم کشوری آنها اشاره کرد و مدعی شد بهره مندی از این تسهیلات می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای شهروندان را با کمترین میزان نگرانی مالی مرتفع کند.

توضیح بیشتر در این باره اینکه بانک رفاه کارگران که بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، در مسیر سودآوری قرار گرفته و با افزایش سرمایه، قدرت تسهیلات‌دهی این بانک نسبت به سایر بانک‌ها افزایش پیدا کرده است، از ابتدای امسال طرح‌های متفاوتی را برای پاسخ شایسته به نیاز مشتریان، شهروندان و فعالان اقتصادی معرفی کرده است.

همانطور که اشاره شد مخاطب همه این طرح ها یکسان نیست و هر طرح مشمولان ویژه‌ای را هدف قرار می‌دهد تا هم نیاز فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف را به تأمین سرمایه برآورده کند و هم اینکه شهروندان عادی هم از این امکان بهره مند شوند.

به طور مثال یکی از طرح های تسهیلاتی بانک رفاه که در سبد این بانک گنجانده شده است، ارائه تسهیلات ویژه به سربازان جبهه بهداشت، درمان و سلامت است.

این طرح که جهش مهر سلامت بانک رفاه کارگران نام گرفته است، تا پایان سالجاری اعتبار دارد و با نرخ سود سالانه 18 درصدی پاسخگوی نیاز فعالان عرصه سلامت و بهداشت جامعه است.

به غیر از طرح مورد اشاره بخشش سود در بهار رفاه، نام طرح دیگری است که در سال جاری در سبد تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران دیده می شود؛ طرحی که بر اساس آن در صورت پرداخت اقساط تسهیلات قبل از سررسید، سود قسط بخشیده می‌شود و بانک از مشتریان خوش‌حسابش سود نمی‌گیرد.

جدا از اینکه این طرح تمامی مشتریان چه مشتریان حقیقی و چه حقوقی را در بر می گیرد و نرخ سود سالانه آن 18 درصد است، نکته دیگر اینکه اشخاص حقیقی تا سقف یکصد میلیارد ریال و اشخاص حقوقی هم تا سقف 500 میلیارد ریال می‌توانند از بانک رفاه تسهیلات دریافت کنند.

علاوه بر دو طرح بالا و به عنوان مثال می توان به طرح کمک به خانواده با سپرده طلایی رفاه نیز اشاره کرد؛ طرحی که در پی پاسخ به مشکل پیدا کردن ضامن شهروندان تأکید دارد و شهروندان می توانند با کمک این طرح می‌توانند سپرده خود را نزد شعب بانک رفاه بگذارند و تا 75 درصد آن را هم برای خودشان و هم پدر، مادر، فرزند، همسر و خواهر و بردار وام بگیرند.

جالب تر اینکه هر شخصی که نزد بانک رفاه کارگران دارای حساب سپرده بلندمدت یکساله و بیشتر باشد، به راحتی می‌تواند با حداقل 50 میلیون ریال سپرده سرمایه گذاری بلند مدت وام بگیرد که نرخ سود این تسهیلات 12 درصد بیشتر نخواهد بود.

همانطور که اشاره شد، سبد تسهیلات اعطایی بانک رفاه از جذابیت و تنوع قابل توجهی برخوردار است و تنها به سه طرحی که از آنها در این گزارش یاد شد، محدود نمی شود. در این سبد طرح های دیگری مثل تامین هزینه جهیزیه، تحصیل و سفر با بانک رفاه، وام اعطایی به اساتید دانشگاهی، حمایت ویژه از دارندگان کارتخوان، تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران، وام ویژه زوج های جوان و… وجود دارد که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت رسمی این بانک یا شعب بانک از جزئیات مطلع شده و در صورت واجد شرایط بودن از آنها استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید