توضیحات حاجی میرزایی درباره آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان

    کد خبر :739905

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توضیحات وزیر آموزش و پرورش یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم آموزش غیرحضوری و سامانه شاد دسترسی ندارند گفت که برای این دسته از دانش آموزان توزیع بسته های آموزشی هفتگی در نظر گرفته شده است.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش امروز پیش از آغاز جلسه علنی در جلسه ای با حضور وزیر آموزش و پرورش به بررسی میزان و چگونگی آماده سازی مدارس و دانش آموزان و معلمان جهت اجرای سامانه شاد در سال تحصیلی جدید پرداخت.

وی توضیح داد: طبق توضیحات وزیر آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید در روستاهای کم جمعیت مشکلی وجود ندارد، چون قرار است طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا کلاس‌ها با تراکم جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر تشکیل شود. یکی از تاکیدات وزارت آموزش و پرورش ارتباط بین معلم و دانش آموز بوده که این موضوع در سال گذشته تا اسفندماه برقرار بود پس اگر بخواهیم امسال این ارتباط وجود نداشته باشد روند آموزش به ویژه در روستاها با مشکل جدی مواجه می شود.

فلاحی افزود: وزیر این توضیح را هم داد که برای آموزش غیرحضوری بسیاری از زیرساخت ها توسعه پیدا کرده اما یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم آموزش غیرحضوری و سامانه شاد دسترسی ندارند. جایگزین این عدم دسترسی آموزش از طریق صداوسیما است بدین شکل که این آموزش ها با وجود مشکلات در ارتباط یک سویه در ۴ شبکه از صبح تا غروب انجام می شود.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش این را هم گفت که برای آن دسته از دانش آموزان که دسترسی به سامانه شاد و تلویزیون ندارند و عمدتا ساکن در مناطق محروم و عشایری هستند نیز از نهادهای مختلف کمک گرفته شده تا این ارتباط برقرار شود همچنین بسته های آموزشی به آن ها داده خواهد شد. قرار است این بسته ها به صورت هفتگی در اختیار دانش آموزان در مناطق محروم قرار گیرد تا آموزش به صورت متناوب و به روز انجام شود.

فلاحی در پایان گفت که طبق توضیحات آقای حاجی میرزایی شروع سال تحصیلی جدید ۱۵ شهریورماه است و از چندی قبل معاونان وزارت آموزش و پرورش در استان ها برای ارزیابی میزان آمادگی زیرساخت ها در زمینه آموزش غیرحضوری حضور پیدا کرده اند؛ در نهایت مقرر شد نمایندگان مشکلات برای شروع سال تحصیلی را به وزارت آموزش و پرورش منتقل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید