آغاز طرح فروش فوقالعاده محصولات سایپا قبل از عید فطر
به گزارش تسنیم، سیدجواد سلیمانی بیان کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته با اجرای پویش ملی ساخت بومیسازی قطعات خودرو، موفق شد ضمن تعمیق ساخت داخل محصولات، به عنوان خودروساز اول کشور پرچمدار رونق تولید باشد و در سال تحریمی 98 تیراژ تولید سال غیرتحریمی 97 را تکرار کند.
وی ادامه داد: سایپا با تکیه بر تیراژ تولید بیش از 414 هزار دستگاه خودرو در سال 98 این فرصت را پیدا کرد تا تعداد تعهدات معوق خود را به شدت کاهش دهد. از سوی دیگر در برنامهریزیهای پیش فروش برای سال 99 کمترین تعهد ممکن را ایجاد کردیم تا بتوانیم بیشتر محصولات تولید فصل بهار را به کاهش تعهدات معوق اختصاص بدهیم.
مدیرعامل گروه سایپا تعامل و تقویت بیشتر زنجیره تامین با برقراری کامل انضباط مالی در سایپا را از دیگر اقدامات این گروه خودروسازی در سال گذشته اعلام کرد و گفت: براساس همین اقدامات گروه خودروسازی سایپا آمادگی کامل برای اجرای محورهای تولیدی بسته ویژه کنترل بازار خودرو را دارد.
سلیمانی با اشاره به ثبت نامِ 150هزار نفری در طرح فروش و تحویل 90 هزار خودرو به مشتریانِ سایپا در سه ماه گذشته افزود: به صفر رساندن تعهدات معوق به مشتریان، اولویت اصلی گروه خودروسازی سایپا در سال جاری است و علاوه بر آن قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوقالعاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.
وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در گذشته برای تولید محصولات خود بیشترین وابستگی را به شرکای خارجی داشت به گونه ای که بیش از یکصد هزار دستگاه خودرو مشترک با شرکت های چینی و فرانسوی تولید می کرد اما در سال 98 و با اجرای پویش ملی بومی سازی قطعات، این وابستگی را به صفر رساند و موفق شد، کاهش تولید خودروهای مشترک را با محصولات داخلی جبران کند.
مدیرعامل گروه سایپا در پایان از تلاش و ورود نهادهای نظارتی برای کم کردن نقش واسطهگری در بازار قدردانی کرد و گفت: متاسفانه قیمتسازی های واسطه گرایانه باعث سرریز شدن نقدینگی جامعه به سوی این بازار شد و التهاب را تشدید کرد. ورود دستگاه های نظارتی تا اندازه ای از این التهاب کاسته اما لازم است اقدامات تکمیلی نیز برای به ثبات رساندن بازار انجام شود. گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد تا نقش و سهم خود را در این زمینه ایفا کند.