روایتی از حضور مشکوک آمریکاییها در ووهان قبل از شیوع کرونا
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قرارگاه پدافند زیستی با استفاده از تمامی اختیارات قانونی برای جلوگیری از وسعت اپیدمی کرونا با سرعت، دقت و فرماندهی واحد کنترل بیشتری بر این بحران بیولوژیک بعمل آورد.
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی یادداشتی به موضوع کروناویروس پرداخت که در ادامه میآید؛
رقابت میان کشورها برای تامین منافع ملی مسئلهای است که از دیرباز به واسطه برتری طلبی انسانها از طرفی و محدودیت منابع از سوی دیگر عامل بروز تخاصمات و نزاعها در سطوح مختلف شده است. سلاحهای استفاده شده در این جنگها شامل طیف وسیعی از ابزار عملیات روانی تا بمبهای نابودگر اتمی بوده است. یکی از مهمترین روشهای ناتوان ساز استفاده از سلاحهای بیولوژیک است. با نگاهی به تاریخ جنگ و تا شش قرن قبل از میلاد میتوان به موارد متعدد استفاده از عوامل بیولوژیک علیه دشمن به عنوان یک سلاح موثر اشاره نمود. آشوریان با عصاره گیاه چاودار چاههای آب آشامیدنی دشمن را آلوده میکردند و طی سالهای ۱۳۴۶ و ۴۷ میلادی سپاهیان تاتار محاصره شده در منطقه کریمه اجساد قربانیان طاعون را از دیوارهای شهر به بیرون و در میان لشکر دشمن پرتاب میکردند.
موارد مشابه در این خصوص طی قرنهای متمادی به میزان بسیار زیاد ثبت شده است که در حوصله این وجیزه نمیگنجد. آخرین گزارشات موجود در استفاده از عوامل شیمیایی و بیولوژیک مسلح بودن عراق به ۱۰۰ بمب با سم بوتولینیوم، ۵۰ عدد به آنتراکس ۱۶ عدد با آفلاتوکسین است. همچنین استفاده تروریستها از بمبهای بیولوژیک در سوریه از جمله این موارد است. آسیا و منطقه جنوب غربی آن به واسطه موقعیت مهم و استراتژیک، ژئوپلتیک و همچنین سابقه تمدنی طولانی همواره شاهد تاخت و تاز قدرتهای بزرگ عالم بوده است. از نفوذ تا جنگ سخت طیف گسترده راهبردهای قدرتهای برتر دنیا برای تسلط بر کشورهای منطقه را شامل میشود. طی ۷۰ سال گذشته پس از جنگ جهانی دوم ظهور یک قدرت برتر جدید در آسیا به واسطه وسعت و جمعیت سرشار و ایجاد ایدئولوژی شبه کمونیستی خود آمریکا را به عنوان نماد سرمایه داری و رهبر جهانی با چالش عظیمی مواجه نمود.
با روی کار آمدن ترامپ به عنوان نماینده تام و کمال تفکر امپریالیستی، کاپیتالیستی و فرهنگ آمریکایی، چین به عنوان رقیب اصلی ایالات متحده متحد هدف بسیاری از راهبردهای مقابله گرایانه این کشور قرار گرفت. بر اساس اصل هزینه فایده و با توجه به هزینههای سرسامآور عملیات نظامی، در دهه گذشته دو راهبرد اصلی جنگ سایبری و جنگهای بیولوژیک دانش پایه در برنامهریزیهای ایالات متحده برای تامین منافع با هزینه پایین و اثرگذاری بالا به عنوان محور فعالیتها مورد توجه قرار گرفت. سلاحهای بیولوژیک در میزان بسیار اندک میتواند از طریق اثرات بسیار مخرب روحی و روانی و جسمی برای جامعه هدف به ارمغان بیاورد.
آنچه برای محققین حوزه دفاع امروزه به عنوان گفتمان غالب در آمده است آن است که کرونا ویروس یک سلاح بیولوژیک برای ضربه عمیق به اقتصاد و اعتبار چین بوده است. طرفداران این نظریه به شواهدی از حضور نیروهای آمریکایی چند هفته قبل از شروع این بیماری در شهر ووهان چین اشاره میکنند که البته توجه به آنها خالی از لطف نیست. همچنین در سال ۱۹۸۱ دین کونتز (Dean Koontz) رمانی با نام چشم تاریکی (the eye of darkness) به رشته تحریر درآورد که در این کتاب ویروسی بسیار مخرب به عنوان سلاح بیولوژیک معرفی شد. در چاپ اول این کتاب نام این ویروس با نام Gorki_۴۰۰ معرفی شد. Gorki شهری در روسیه است.
در سال ۲۰۰۸ این کتاب ویرایش مجدد پیدا کرد و نام این ویروس به wuhan_۴۰۰ تغییر پیدا کرد. در صفحه ۱۳۷ بخش ۳۹ این کتاب نوشته شده که این ویروس در آزمایشگاههای Rdna چین به صورت دستساز توسعه پیدا کرده و کسی که به این ویروس مبتلا شود ۴ ساعت بعد ناقل بیماری خواهد بود و میزان مرگ و میر ناشی از انتقال این ۱۰۰ درصد توسط کنتز گزارش شده است. هر چند در بسیاری پایگاه اطلاع رسانی غربی در رد این نظریه میزان اثرگذاری ووهان ۴۰۰ با کروناویروس مقایسه شده است از جمله اینکه میزان مرگ و میر این ویروس ۱۰۰ درصد است در حالی که در کرونا ویروس ۲درصد گزارش شده است؛ و همچنین دوره کمون این ویروس در انسانها ۲ تا ۱۴ روز است در حالیکه wuhan_۴۰۰ در ۴ ساعت فرد را مبدل به ناقل ویروس مینماید، ولی به نظر میرسد که این پیشگویی میتواند پیشبینی قابل توجه و قابل اتکا برای یک حمله بیوتروریسم مورد نظر قرار بگیرد.
از طرفی بیان سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که امروز کشور درگیر یک نبرد بیولوژیک است نشاندهنده کسب اطلاعات جدیدی در خصوص حمله بیولوژیک آمریکاست. ایشان در ادامه بیان کرده است: که در مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجمات بیولوژیک آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده پیروز خواهیم شد.
به گزارش مهر،همچنین خانم لوی ابکاسیس کاندیدای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی افشا کرده که ویروس کرونا در جهت جنگ بیولوژیک ساخته شده است.
همچنین به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست انستیتوی تحقیقات رسانهای خاور میانه در مطالعهای اعلام کرده است اخبار متعددی در مطبوعات جهان عرب منتشر شده است که نشان میدهد آمریکا و رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد جنگ روانی و اقتصادی علیه چین و متوقف کردن این کشور ویروس کرونا را پخش کردهاند.
فارغ از اینکه این ویروس آیا سلاح بیولوژیک بوده که برای جنگ زیستی ساخته شده یا نه، در موارد مشابه ما بر اساس بند ۳ آییننامه اجرایی طرح جامع میکروبی کشور مصوب شورای امنیت ملی به شماره ۳۷۲_۳/۲۰۷/۳۳۸ مورخ ۷۸/۴/۲۳ جهت تقویت پدافند عمومی کشور در برابر تهدیدات زیستی موضوع بند ۲_۲ طرح جامع در صورت احتمال کاربرد سلاح میکروبی کمیتهای با مسئولیت ستاد کل نیروهای مسلح مدیریت بحران را بر عهده گرفته و با بهره برداری از کلیه امکانات وزارتخانهها به منظور مقابله سریع با شیوع بیماری اقدام خواهد نمود.
بر اساس تعریف تهدید زیستی که اشعار میدارد هر نشانه، رویداد یا حادثه طبیعی یا غیرطبیعی با استفاده از عوامل زیستی که موجب تضعیف و نابودی سرمایههای انسانی و آسیبهای اقتصادی از طریق تخریب و نابودی سرمایه زیستی در کشور گردد، تهدید زیستی محسوب میگردد؛ و همچنین بحران زیستی که بر اساس تعریف آن چنانچه بر اثر انتشار عوامل زیستی به واسطه حوادث طبیعی یا اقدام بیوتروریستی و یا حمله زیستی توسط کشورهای متخاصم سرمایههای انسانی و سرمایههای ملی زیستی دچار خسارت و آسیب گردد و ترس و وحشت در جامعه تحمیل شود به نحوی که برطرف کردن آن نیازمند انجام اقدامات اضطراری فوق العاده باشد، بحران زیستی رخ داده است و همچنین تعریف پدافند زیستی شامل مجموعهای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل و حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، باز یابی و بازتوانی منابع، محدود سازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی که موجب حفاظت از سرمایههای ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عوارض ناشی از آنها میگردد.
بر اساس موارد پیش گفته ویروس کرونا در زمره عوامل غیر طبیعی و انسان ساز بوده و لذا بایستی برخورد با آن زیر مفهوم تروریسم زیستی قرار گیرد و سازمانهای مرتبط در این خصوص فعال و فرماندهی واحد از طریق قرارگاه پدافند زیستی بر کلیه عملکردهای دستگاه مرتبط اعمال گردد.
کرونا ویروس از عوامل زیستی مصنوعی است که از قابلیتهایی نظیر استفاده از ژنهای مقاوم در برابر دارو، افزایش پایداری عوامل زیستی در محیط، افزایش قدرت بیماریزایی عوامل زیستی برخوردار است. از جمله مهمترین اهداف نیروهای متخاصم در زمان صلح آسیب رساندن به زیرساختهای اقتصادی و تامین خسارات مالی از بین بردن امنیت اجتماعی، بهداشتی و غذایی کشور، ایجاد ترس و وحشت در جامعه، تحمیل هزینههای سنگین مقابله با آفات و بیماریها، ایجاد بازار فروش محصولات دارویی، آسیب پذیر نشان دادن کشور در مواجهه با بحرانها و ایجاد تنشهای سیاسی و اجتماعی در جامعه و تضعیف موقعیت بهداشت و سلامت کشور در بین جوامع بینالمللی است که کرونا ویروس به خوبی این اهداف را محقق کرده است.
بر اساس مصوبه کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به شماره ۱۲۷/۳۱۱۵/۱۴۴ مورخ ۹۱/۴/۲۰، قرارگاه پدافند زیستی کشور با رسالت و ماموریت و اهداف خاصی بایستی در حوزه تهدیدات زیستی اقدام نماید، ۱۹ وظیفه برای این قرارگاه با ۱۷ اختیار عمده از جمله سلسله مراتب فرماندهی قرارگاه و اعضا و سطح بندی عملیات تنظیم و ابلاغ شده است. طبق بند یک و دو حدود اختیارات، فرمانده قرارگاه با پیشنهاد رئیس سازمان پدافند غیرعامل پس از تایید و تصویب رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب میشود.
بر اساس تبصره ۳ دستگاههای همکار در قرارگاه پدافند زیستی از سطح ملی تا شهرستانی به شرح ذیل است: ۱. سازمان پدافند غیرعامل ۲. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۳. وزارت اطلاعات ۴. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۵. وزارت صنعت معدن تجارت ۶. وزارت نیرو ۷. سازمان محیط زیست ۸. سازمان صدا و سیما ۹. سازمان جمعیت هلال احمر ۱۰. ستاد کل نیروهای مسلح. به نظر میرسد با عنایت به الزامات قانونی مورد اشاره از سویی و محدودیت امکانات و اختیارات وزارت بهداشت که به حق تا کنون نیز با تمام ظرفیت موجود خویش در مسیر مقابله یا این ویروس منحوس تلاش مجاهدانهای داشته است، لازم است تا فرماندهی میدان برخورد با کرونا ویروس از وزارت بهداشت به فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی شفا منتقل شده تا سطح برخورد و پیشگیری از توسعه این بیماری به کل نیروهای مسلح کشور توسعه یابد تا ظرفیتهای وسیع در اختیار این نیروها در خدمت برخورد با کرونا ویروس قرار گیرد و این قرارگاه با استفاده از تمامی اختیارات قانونی برای جلوگیری از وسعت اپیدمی با سرعت، دقت و فرماندهی واحد کنترل بیشتری بر این بحران بیولوژیک بعمل آورد.
تعلل دولت در اعلام وضعیت قرمز بخشودنی نیست