ملات نطق‌های انتخاباتی با شوأف‌های جنجالی /

دعوای پژمان‌فر با لاریجانی استراتژی انتخاباتی است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۷:۲۱
    کد خبر :615968
اعتراض پژمانفر به لاریجانی

پژمان‌فر در دعوای دیروزش با لاریجانی مدعی است رئیس مجلس اجازه نداده از تریبونش استفاده کند که مشکلات مردم را مطرح نماید؛ نهالی که الآن کاشته می‌شود تا میوه‌اش در نطق‌های انتخاباتی برداشت شود.

 

گروه سیاسی بازتاب: انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است. بسیاری از نمایندگان در این دوره از مجلس که نسبت به دوره‌های قبل‌تر آن نه‌تنها کمکی به جریان زندگی مردم ایران‌زمین نکردند که شاید با استیضاح‌های بی‌مورد و منفعت‌طلبانِ، سوء نظارت بر اجرای قانون و دستگاه‌های اجرایی، بی‌توجهی به افزایش نرخ ارز و نرخ تورم و حتی دامن زدن به بحران‌هایی همچون بازار مسکن، خودرو و پتروشیمی، سدهای مقابل آن ساختند که راکد بماند و بگندد.

 

روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس، لاریجانی رئیس سه دوره گذشته این قوه را دیکتاتور خطاب می‌کند.

 

پژمان‌فر با اصرار بر اینکه تذکر دارد فریاد می‌زند: «بابا بی‌شعور تذکر دارم»

 

لاریجانی: توهین نکنید آقای پژمان‌فر، تذکر ثبت می‌کنند، جوابتان را می‌دهیم، اینکه فریاد می‌زنید میایید اینجا کار نادرستی است، فقط شما که تشریف ندارید. مجلس آیین‌نامه دارد، تذکر دارید ثبت کنید، عادت کردید با فریاد کارتان را جلو ببرید. بنشینید … مثل بقیه.

پژمان‌فر: شما دیکتاتورید

لاریجانی: توهین هم نکنید … دیکتاتورید، دیکتاتورید. یک‌چیزی یاد گرفته‌اید. دیکتاتوری شماها هستید در کشور این بساط را راه انداخته‌اید.

پژمان‌فر همچنان فریاد می‌زدند.

لاریجانی: بفرمایید بنشینید مطابق آیین‌نامه جوابتان را خواهیم داد

پژمان‌فر: آقای لاریجانی! شما تریبون یک‌طرفه راه  انداخته‌اید. 

لاریجانی: تریبون یک‌طرفه شما هستید. همه تریبون‌ها دستتان است. هر چه خواستید به همه می‌گویید کسی هم چیزی به شما نمی‌گوید که این مملکت این‌طور شده است. ۴ نفر این‌طور حرف می‌زنند و بقیه تسلیم می‌شوند، ما چیزی به شما نمی‌گوییم ولی شما هر چه دلتان خواست گفتید.

 

بعدازاینکه جو مجلس کمی آرام می‌شود، نوبت به پژمان‌فر می‌رسد تا با ظاهری آرام‌تر و الفاظی مناسب‌تر، حالتی حق‌به‌جانب به خود بگیرد و منولوگش را شروع کند.

 

پژمان‌فر: «من واقعاً متأسفم که جنابعالی فرمایشاتی را در صحن علنی مجلس فرمودید که شاید رادیوهای بیگانه هم این مسائل را به این راحتی نمی‌توانستند بگویند. شما به یک نماینده مجلس که در قانون جمهوری اسلامی از حق قانونی خودش می‌خواهد استفاده کند، این‌جوری وارد می‌شوید و این مسائل را مطرح می‌کنید، بنده تذکری داشتم مبنی بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به دوسوم آرا نیاز دارد و برای این ادعا نیز 5 دلیل مطرح کردم، اما شما اجازه ندادید مسئله مطرح شود.

اتفاقاً تریبون دست ما نیست که ما برای آنکه بخواهیم حرفمان را بزنیم باید این‌قدر دادوبیداد کنیم و بلند بشویم برای انجام‌وظیفه نمایندگی‌مان این‌جوری وارد شویم. تریبون دست بنده است آقای دکتر یا دست شما؟ 10 سال اخوی شما رئیس قوه (قضائیه) بودند، 12 سال است شما رئیس مجلس هستید. در میدان سید اسماعیل همه می‌گویند دیدگاه شما و آقای روحانی فرقی نمی‌کند یعنی همه مملکت در سه قوه دست شما بوده است. تریبون دست ما است یا دست شماست؟ …»

 

 

این نماینده مردم محترم شهر مشهد و کلات در صحبت‌هایش وارد فاز جدیدی می‌شود و با پیش کشیدن تجمعات اعتراضی مردم در دی‌ماه سال 1396 که اتفاقاً از شهر مشهد هم شروع شد، می‌گوید که لاریجانی و دوستانش، اجازه نداده‌اند که نمایندگان حرف مردم را از تریبون‌هایشان مطرح کنند و به همین خاطر مردم تظاهرات کردند؟!

 

«اگر اجازه می‌دادید در این مجلس حرف‌های گفتنی، گفته شود؛ مردم به‌عنوان اعتراضات غیرقانونی در خیابان‌ها جمع نمی‌شدند. عامل بسیاری از مسائل، این است که تریبون‌ها را بستید. نمایندگان به‌عنوان نماینده مردم نتوانستند مسائلشان را پشت این تریبون بگویند. وقتی مردم هم حس کردند که 180 نماینده نمی‌توانند مسائل آن‌ها را مطرح کنند، گفتند پس برویم در خیابان‌ها حرف‌هایمان را بزنیم. شما تریبون‌ها را بستید. شما باعث این بی‌نظمی‌ها شدید. شما باعث شدید که رادیوهای بیگانه زمینه برایشان فراهم شود و به نظام حمله کنند…»

 

 

 

 

این سیاهه قرار نیست از لاریجانی دفاع کند که او بعد از صحبت‌های پژمان‌فر مفصل از خجالتش درمی‌آید و با استدلال‌هایی پاسخش را می‌دهد؛ اما قرار است بگوید فریب این جنگ زرگری را نخورید.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است در دوم اسفندماه سال جاری برگزار شود. نمایندگان مجلس نیز از بیست روز دیگر (23 مهرماه) که مجلس جلسه علنی ندارد در حوزه‌های انتخابیه خود حضور یابند؛ و تا زمان انتخابات تنها دومرتبه دیگر؛ 12 تا 28 آبان و 10 آذر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد. خلاصه اینکه تبلیغات شروع‌شده و خیلی از این شوأف‌های جنجالی بیشتر از اینکه یک وظیفه باشد، استراتژی و تبلیغات انتخاباتی است.

 

نمایندگان برای اینکه دوباره به مردم که متأسفانه فراموشی سیاسی دارند، یادآوری کنند که چقدر به دنبال مسائل و مشکلاتشان در مجلس بوده‌اند و از آن شروع کرده و دست پیش را می‌گیرند که پس نیافتند. می‌گویند آی مردم! می‌خواستیم مسائل شما را مطرح و مشکلاتتان را برطرف کنیم اما لاریجانی و دوستانش اجازه ندادند از تریبون خود استفاده کنند.

 

نمایندگانی که به دنبال تریبون هستند باید توجه داشته باشند در عصری زندگی می‌کنند که هر آدم عادی حداقل یک رسانه اجتماعی دارد که می‌تواند از آن تریبون حرفش را بزند، نماینده مجلس که جای خود دارد. رسانه‌ها برای گرفتن یک خبر یا گفتگو دربه‌در دنبال نماینده‌های می‌دوند و ساعت‌ها شده پشت خط مشغول و یا رد تماس‌های آن‌ها منتظر می‌مانند.

 

مردم باید حافظه سیاسی خود را تقویت کنند و به این نکته مهم که «مجلس رأس امور است» توجه ویژه کنند. دعواهای زرگری که از این به بعد ممکن است رخ دهد، نباید آن‌ها را فریب دهد. بسیاری از این نمایندگان در دوره بعدی نمی‌توانند کاندیدا شوند اما احتمال بسیار زیاد از فرد دیگری به‌شدت حمایت خواهند کرد که او را به خانه ملت بفرستند. انتخاب درست زندگی فرزندان این کشور را تسهیل می‌کند.

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید