اهمیت و ضرورت جانمایی عادلانه بازارهای میوه در مناطق مختلف تهران
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران بر اهمیت و ضرورت جانمایی عادلانه بازارهای میوه و تره بار در مناطق مختلف شهر تهران تأکید کرد.
رئیس و عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، ضمن بازدید از میدان مرکزی میوه و تره بار پایتخت، از نزدیک در جریان اقدامات و خدمات سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قرار گرفتند و با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای سلامت شهروندان هزینه کند، از عملکرد این سازمان در خدمت رسانی به شهروندان تقدیر کردند.
در این بازدید رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم در تامین سلامت شهروندان، گفت: برای فرهنگسازی و نهادینه کردن تغذیه سالم، باید زمینه لازم جهت حمایت از تولید و مصرف محصولات ارگانیک فراهم شود.
زهرا صدر اعظم نوری با تاکید بر اهمیت و ضرورت جانمایی عادلانه بازارهای میوه و تره بار در مناطق مختلف شهر تهران، افزود: امکان دسترسی آسان و ارائه خدمات جانبی نظیر تأمین پارکینگ و تعبیه سرویس بهداشتی در توسعه بازارهای میوه و تره بار باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی از مجموعه شهرداری تهران به عنوان یک ظرفیت بزرگ نام برد و اظهار کرد: باید از این ظرفیت عظیم جهت ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان استفاده شود و به عنوان نمونه، استفاده از صنایع جانبی مربوط به محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار میبایست مورد توجه جدی قرار گیرد.
در ادامه این بازدید، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز مخاطب یک میلیون نفری میادین و بازارهای میوه و تره بار را فرصت خوبی برای شهرداری تهران در جهت جلب رضایتمندی شهروندان دانست و گفت: آنچه که مهمتر از اختلاف 40 درصدی قیمت محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار نسبت به سطح شهر است، نوع برخورد کارگران غرفهها با مراجعه کنندگان است.
آرش حسینی میلانی با تاکید بر لزوم ارتقای استانداردهای رفتاری کارگران میادین و بازارهای میوه و تره بار، افزود: عملکرد سازمان مدیریت میادین در خدمترسانی به شهروندان در وضعیت سخت اقتصادی کشور از اهمیت مضاعف برخوردار است و لذا ارائه گزارش عملکرد این سازمان در صحن شورای شهر، میتواند بخشی از خدمات گسترده این سازمان به شهروندان را به تصویر بکشد.
به گزارش فارس، وی با اعلام اینکه حمایت از تولید و مصرف محصولات ارگانیک، از مسئولیتهای اجتماعی سازمان مدیریت میادین به عنوان سازمانی خدماتی است، تصریح کرد: باید از فضای عمومی میادین میوه و تره بار، علاوه بر تبادلات اقتصادی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی نیز استفاده شود.